cd maken met menu op programma's te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb een vraag.
Wie weet of het mogelijk is om een cd te maken, welke zodra je deze in de cd speler stopt een menu weergeeft van programma's (installatie) welke je aan kan klikken (via een soort html pagina oid) zodat deze programma's dan geinstalleerd worden.
het moet dus een soort cd worden welke ook vaak met computerbladen geleverd wordt.
Wie weet raad hoe ik dit op kan lossen.

Je bedoeld waarschijnlijk een zelf opstartende cd-rom?

Dit doe je door in de root van de cd het bestand autorun.inf te maken met kladblok en met de volgende inhoud:
[autorun] open=hetbetreffendebestand.exe icon=hetbetreffendeicoon.ico
daarbij plaats je bestand dat automatisch geopend moet worden en het ico-bestandje ook in de root.

Nu zal het exe-bestand automatisch beginnen te runnen en het cd-schijf icoontje dat worden wat jij op cd hebt gezet, zodra je de cd in een speler doet.

Ik heb er ook nog een simpel progje voor.

Laatst bewerkt:
Bedoelt onze Robbie niet eerder een programma dat programma's installeert? Enkel een inf-bestand maken, daarmee start er wel automatisch een programma op, maar wat ik zou aanraden om voor dat programma te gebruiken is Digitope Visual Autorun. Ik zit al heel lang te zoeken achter programma's die programma's/bestanden opstarten, en bij deze eindigde mijn zoektocht. (Na er 170 andere geprobeert te hebben :( )

Digitope Visual Autorun, is in mijn ogen het simpelste programma om een programma te maken dat andere programma's kan installeren. Als je je knoppen maakt, typ je gewoon de naam van de programma's die je wil installeren in en je verwijst elke knop door naar zijn setupbestand.
Simpel!

Hiermee maakte ik voor iemand eens een soort van stuurprogramma om verschillende pareltjes van software op zijn pc te installeren, ik stuur hierbij de screenshot van het eerste scherm dat hij kreeg toen hij de cd opende (als je op de pijlen klikt, kwam je dus in de overeenkomstige sektie, die zag er ook zo uit en daar kon je dus weer op de namen van de software klikken om die te installeren.
Deze is in de Windows XP installatiestijl.

Bijlagen

• autorun program.gif
    autorun program.gif
    16,2 KB · Weergaven: 164
Mijn progje doet wel wat het moet doen maar het is en blijft simpel.
Heb je dat eerste blad zelf gemaakt of gepikt van Windows? Of zit dat er ook in gebakken? 't Ziet er gelikt uit.
Even jouw progje downloaden. Bedankt James!

Oh oh, maar de jouwe is een trial :p

Ik haat trials (:evil: )!
Dat XP-ding zit er standaard in. Het was het meest professionele dat er tussen zat.
Denk je dat ik niet eerst naar freeware zoek?
Ik denk dat ik er wel 40 heb uitgeprobeerd :(

Trouwens jouw progje heeft niet dezelfde functie als diegene die ik voorstel. Die van jouw maakt inf-files, die van mij een "maak het simpel voor mensen die niet graag de installers zelf zoeken, door één sturingsprogramma te maken met aan elke knop een installatieprogramma gekoppeld"-programma.
Kon ff geen ander woord/zin vinden, ;)

Greetz, James:cool:

@ Elisa; Ik heb je programma gedownload echter krijg ik een foutmelding bij het installeren.
Nl. Component "comdlg32.ocx"or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invallid.
Weet jij wat hier mee aan de hand is?

@ James007; ik heb je screenshot gezien, en inderdaad dit lijkt erg veel op hetgeen ik zoek.
Dus ik ga daar even mee aan de slag.

Na nog wat gesnuffeld te hebben kwam ik ook nog op het programma autorun pro... dit ziet er bijna het zelfde uit als visual autorun. dus ik vermaak wel wel.. ondanks dat het trial versies zijn.

bedankt voor jullie tips!! :thumb:

Als je wil, kan ik er ook nog wat opnoemen hoor, je moet bij www.download.com, www.tucows.com, www.snapfiles.com maar gewoon autorun cd of iets intypen en je krijgt een hele waslijst. Moest je Visual Autorun kiezen, dan heb je de tool van Elisa niet nodig, want VA maakt zijn eigen inf-bestanden, inclusief icoontje en alles erbij. Probleem is dat bijna alle software voor autorun cd's ofwel shareware (bah...) of erg gebrekkige freeware is. En dan bedoel ik ERG gebrekkig.

Veel succes ermee! :thumb:

Mvg, James

Laatst bewerkt:
Om je toch nog te beantwoorden wat die ocx betreft. Je mist in ieder geval iets op je systeem.
Zie hier

En dan bedoel ik ERG gebrekkig Jaaaa jaa, ik voel em hoor :cool:

@Elisa: Dat was niet de bedoeling...:)
@Robbie32: Ik heb het probleem met de ocx ook al gehad, wel niet met dit programma. Heb toen even flink geschud met de computer en toen lukte het weer.

Groeten, James

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan