CD of DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindabella

Banned
Lid geworden
23 jun 2014
Berichten
15
Hallo!

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen vanmiddag maar ik snap 1 ding niet. Ik zal uitleggen wat ik heb begrepen in de winkel. Eerst moet ik RAM kiezen. Dat betekent hoeveel geheugen de computer heeft. Dan moet ik ook kiezen of ik een videokaart wil. Ik denk dat een videokaart goed is voor Youtube toch? En andere video? Maar dan moet ik ook kiezen voor een CD of een DVD. Alleen nu wordt het ingewikkeld. Een CD is dus voor muziek en een DVD voor video toch? Maar kan ik dan een CD met een videokaart combineren zodat dit hetzelfde is als dvd?

Groetjes

Linda
 
Een videokaart heb je sowieso nodig om beeld te krijgen. Dan is de vraag of je ook van plan bent om behoorlijke games te gaan spelen. Afhankelijk daarvan kies je dan welke videokaart je wilt hebben. Als je geen zware spellen gaat spelen is een eventueel in het moederbord ingebouwde videokaart al voldoende en heb je geen losse kaart nodig. Wat CD of DVD betreft, een DVD speler/brander kan zowel CD's als DVD's afspelen en branden dus die keuze is eenvoudig.
 
Geen idee door wie jij jezelf hebt laten informeren maar een beetje fatsoenlijke computerzaak helpt je met de keuze.

De eerste vraag is, wat wil je met de computer gaan doen ?
De tweede vraag is, wil je een desktop of een laptop PC ? In geval een laptop, hoe groot moet/mag het scherm zijn ?

Aan de hand van het antwoord kan bepaalt worden hoe "zwaar" de PC moet zijn en welke hardware er ongeveer geschikt is.

Persoonlijk zou ik eerst een passende processor kiezen en daar de rest van de hardware omheen bouwen.
Verder, 4GB is tegenwoordig wel het minimale voor het RAM geheugen. Wil je wat zwaardere programma's draaien dan Liever nog 6 GB of 8 GB

Oh ja, altijd voor DVD gaan. Ik wist niet eens dat er tegenwoordig nog PC's geleverd werden met CD speler of brander :s
 
Laatst bewerkt:
Beste Lindabella, welkom op Helpmij.nl :thumb:
Als ik je verhaal zo lees, ben je ook niet echt goed geholpen door de verkoper in de winkel.
Ik denk dat je beter eventjes kunt aangeven wat je precies met een nieuwe pc wilt gaan doen en de maximale prijsklasse waar je aan zit te denken.
Aan de hand daarvan kunnen wij jou hier gerichter van advies dienen.

Omdat je vraag niet enkel ging om cd of dvd, heb ik je vraag maar verplaatst naar de juiste sectie.
Succes op het forum.
 
Hallo,

Dank jullie wel zeg! Wat veel advies heb ik nu! Ik heb gisteren tegen de winkel verteld dat ik een computer met 6 GB of 8 GB wil omdat ik een programma voor bloemen wil draaien. In de winkel zeggen ze dat dit inderdaad een zwaar programma is. Alleen het probleem is dat de computer met 6 of 8 GB alleen met een Installatie CD komt. En de computer heeft geen videokaart. De computer met 4 GB komt wel met een Installatie DVD én met een videokaart. Welke kan ik het beste kiezen? Ze hebben nu 2 verschillende computers voor mij apart gezet.
 
Met die 4, 6 of 8 GB bedoeld gast0158 het ramvermogen van de geheugenkaarten en niet de grootte van de harddisk. En in ALLE pc`s zit een videokaart . En mag ik vragen naar welke pc shop je bent geweest want dat wil ik iedereen afraden om nog spullen daar te kopen als ze niet eens goed kunnen uitleggen wat voor een pc je nodig hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees nu opeens ook nieuwe dingen.
Ik dacht dat Linda het over een CD/DVD brander had.
Ik begrijp nu dat ze het over de restore media heeft. In dat geval maakt het niet uit of dit op CD of DVD staat.

En zoals gezegd, iedere PC heeft een videokaart anders heb je domweg geen beeld. Het kan wel zijn dat de videokaart geintegreerd is op het moederbord. In dat geval heb je geen losse videokaart maar er zit wel degelijk een videokaart in.

Ik heb geen idee wat je budget is maar is het geen optie om er zelf één samen te stellen óf om naar aan fatsoenlijke zaak te gaan waar ze wel weten waar ze het over hebben ?

En zolang je bij deze computerzaak bent wil je adviseren om eerst hier op een forum een mening te vragen over alle specificaties van een PC alvorens tot aankoop over te gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan