Cd onleesbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Q007
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Q007

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een cd die niet meer gelezen kan worden. Wanneer ik de cd in de driver stop probeert de driver wel te lezen wat resulteerd en het continue branden van het ledje op de cdrom. Als ik echter met de rechtermuisknop op de drive klik geeft deze wel de grote aan van de bestanden op de cd dus ziet wel wat, echter wanneer ik de cd probeer te openen gebeurd er wederom niets. Kan ik de cd op de een of andere manier nog lezen?

Alvast bedankt!

Oh ja, het betreft een zelf gebrande cd, die een tijd terug nog gewoon leesbaar was.

Laatst bewerkt:
probeer cdroller die kan misschien de data nog reden van die cdrom

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar ook daar blijft het programma steken op het lezen.:(

Het kan aan je cd, maar ook aan je speler liggen. Waarschijnlijk is het de laatste
Doet hij het wel in een andere speler?

Laatst bewerkt:
nee, ook in andere spelers blijft de speler "zoeken" en continue draaien.

Hou hem eens tegen het licht, met de bovenkant naar je toe, misschien dat de deklaag/spiegellaag is beschadigd, dan zie je dat, ik spuit er dan een beetje zilververf op, en meestal kun je dan nog de info eraf halen.

Volgens mij is dat het ook niet, want hij ziet er nog gaaf uit. Geen grote krassen enz.

Al tegen het licht gehouden?

Overigens kan een simpel krasje op/over de opstartsector aan de speelkant, dit probleem al veroorzaken, dat is eventueel weg te polijsten met autocleaner, uiteraard wel de fijne uitvoering.

Isobuster ook geprobeerd, het probleem is alleen dat de speler de cd gewoon helemaal niet "laadt". Hij blijft zoeken, waarbij het zandlopertje te zien is en blijft hierop hangen. Geeft niet aan dat bestanden niet goed zijn, wil gewoon de hele cd niet openen.
Lange Pier, heb nu inderdaad wat kleine krasjes ontdekt, ook aan de bovenkant die de zilverlaag een beetje beschadigd hebben...zijn alleen wel hele kleine krasjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan