CD R drive doet niets meer.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnieblanco

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Mijn cd r drive functioneert nu een week niet meer. En het begint me op mijn zenuwen te werken.
Ik draai xp pro. Op het moment flikkert het groene ledje continu. eject knop doet het ook niet. Volgens device manager functioneert mijn Plextor CD-R PX-W4012a prima ?!?!?.
Wat ik al geprobeerd heb:
-Uninstall /opstarten/ hardware herkennen etc.
-verwijderen van de registry entry HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
(ook al had ik niets met Nero gedaan; ik was/ben gewoon radeloos)
-zojuist mijn kast opengemaakt en de stekkertjes af en aangesloten (ergens gelezen dat wel eens wil helpen...)

Maar nog steeds niets. Kan aub iemand mij weer op weg helpen?

gr., Vincent

Laatst bewerkt:
Kun je nog met systeemherstel terug naar een tijdstip waarop het nog wel werkte?

Ik denk toch dat ie verrot is......

Ik heb dat ook gehad met een Acer en dat viel in de garantie

hoe kan dat dan? vooralsnog weiger ik me daar bij neer te leggen. iemand anders nog een idee?

Andere kabel geprobeerd? Of andere voedingstekker?

En kapot kan inderdaad ook. Ik heb ook al 2 spelers versleten.

Ik heb dezelfde brander. Het feit dat het lampje groen blijft knipperen lijkt mij dat er toch een cd in de speler zit, klopt dat?

Je kan normaal voordat windows is gestart je cd-lade open en dichtdoen (dus net na het aanzetten van de pc)

Reageert hij daar wel op?

Laatst bewerkt:
Andere kabel geprobeerd? Of andere voedingstekker?
nee dit heb ik nog niet geprobeerd. zo'n compu wizard ben ik helaas ook weer niet....hoe moet dat dan? kun je ook even de kabels van de andere cdrom gebruiken (de originele die er standaard in zat en nog steeds inzit)?

En kapot kan inderdaad ook. Ik heb ook al 2 spelers versleten.
hoe kan dat dan? ik heb al tijden niets meer gebrand? het laatst dat ik die drive gebruikte was volgens mij om een office cd erin te doen om de nederlandse spell check in te voegen.

Ik heb dezelfde brander. Het feit dat het lampje groen blijft knipperen lijkt mij dat er toch een cd in de speler zit, klopt dat?
nee die zit er niet in

Je kan normaal voordat windows is gestart je cd-lade open en dichtdoen (dus net na het aanzetten van de pc)
ja, dat lukt wel. Maar als hij eenmaal opgestart is dan is er geen beweging meer in te krijgen.

alvast bedankt voor het meedenken!

Je kunt de kabel van de andere cdrom speler proberen, of inderdaad de nieuwe die je erbij hebt gekregen.

Zo kun je uitsluiten dat het daar in ieder geval wel/niet aan ligt.

Plextor heeft 2 jaar onsite garantie. Zo oud zijn deze brandertjes nog niet.

Inderdaad perfecte omruilgarantie. Wij hadden binnen 4 dagen een nieuwe gekregen.:thumb:

ben ik weer......

nog steeds hetzelfde probleem.

ondertussen heeft hij het wel een keer gedaan dus het is niet zo dat hij kapot is.

ik heb toen gelijk een restore point gemaakt. maar teruggaan naar dat punt is niet de oplossing

het gaat fout als ik mijn i tunes er weer op gooi.

iemand een idee hoe dat interactie heeft met mijn cd rom speler/ brander?

its getting on my nerves!

hoe werkt dat met de garantie? iemand ervaring met plextor service?

Laatst bewerkt:
Ervaring met Plextor-garantie? Ja!
Een CD-writer werd een keer bij mij in Frankrijk aan huis omgeruild!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan