CD-R of DVD-R kan ik niet meer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nederlander

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Als ik een LEGE CD-R of een DVD-r wil branden gooit hij mijn schijf eruit en zegt dat ik een lege schijf moet plaatsen.

Ik kan nu alleen nog maar rewritables branden.

Ik brand met NERO. Mijn brander is HP DVD-writer 630C

Wat kan ik hieraan doen?

Is dat een programma?

Dit heb ik tot nu toe gedaan.

Ik heb de installatie van mijn dvd recorder al ongedaan gemaakt en daarna de pc weer opnieuw opgestart. Zodat hij weer nieuwe hardware heeft ontdekt.

Ik heb Nero eraf gehaald (via configuratiescherm)- opnieuw opgestart - en Nero er weer opgezet.

Ik heb systeemherstel gedaan.

Nog steeds geeft hij de melding dat ik een lege schijf moet plaatsen.

Bij schijfinfo krijg ik de melding: Geen schijf ingevoerd of station niet gereed, probeer opnieuw.

Please help.

Nee, een schoonmaak cd is domweg een cd-tje met borsteltjes die je laser schoonpoetsen.

Het is ook met een wattenstaafje met alcohol goed te doen, maar alleen met een minimale percentage van 90%, lager kan een 'waas' op de lens achterlaten.

Vaak is stof en aanslag op de lens de boosdoener.
CD / DVD's van goede kwaliteit zullen inderdaad nog te zien zijn door het station, tot dat deze ook niet meer gezien worden door de lens.

Groeten! :thumb:

De laatste versie van nero geïnstalleerd?
Is het probleem spontaan ontstaan of heb je iets geïnstalleerd dat het mischien had kunnen beïnvloeden?
Heb je nog andere brandprogramma's geïnstalleerd, of programma's die gebruik maken van je brander?

James:)

Koppel de brander eens los(datakabel en voeding), start de pc eens zonder.
sluit daarna alles eens aan.
Zo dwing je een volledig nieuwe installatie van de brander af in je bios.
Doet ie het dan nog is heel misschien een biosupdate van je brander de enigste oplossing.

Allen alvast bedankt voor de reacties.
Hier een paar antwoorden:

Captain Schaap:
Ik heb een audio-cd en een spelletjes-cd erin gedaan, en die leest hij ook niet. Dus hopelijk ligt het aan de lens en moet ik even zo'n schoonmaaksetje aanschaffen.

James007:
Ik heb vorige week nog een cd-r kunnen branden met muziek. Daarna heb ik veel films gebrand op een dvd-rw omdat hij toen de dvd-r namelijk ook al niet "pakte".

Ik heb niet de laatste versie van Nero geinstalleerd. (Hoe kan ik daaraan komen?) maar voorheen werkte mijn versie van nero ook dus waarom heb ik een nieuwere versie nodig.

Het enige programma wat ik deze week heb gedownload is een internet kosten beheer programma.

Jackall:
De brander zit in mijn pc ingebouwd hoe kan ik de datakabel en voeding dan loskoppelen? Moet ik de achterkant dan losschroeven e.d. (help!)
En hoe doe je een bios-update?

Wim1960:
Ik heb ook al andere type schijfjes geprobeerd maar die deden het ook niet.

Ik hoop dat ik het probleem snel op kan lossen want het houd me de hele tijd bezig. Stom apparaat zo'n pc.
Maar wel handig als alles het doet.

Groetjes.

Ja de kast moet je dan openschroeven.
trek dan die grijze platte kabel eruit en die kleine witte stekker.
Start dan de pc opnieuw op en weer normaal afsluiten
Sluit de boel weer aan en start de pc opnieuw.
De bios van je mobo stelt zich dan opnieuw in mbt die brander, ook windows zal deze dan opnieuw instaleren.

Een biosupdate van je brander is overigens niet zonder risico, gezien evt. garantie en de het fout gaan van de update.

Ik heb nl hetzelfde probleem gehad met de dvdspeler in combinatie met een bepaalde merk/type disc.
Hierna was het verdwenen.

Ik heb een schoonmaak cd geprobeerd maar ook deze werd niet herkend ---- dus ging ook niet draaien.

Omdat ik nog garantie heb durf ik niet aan de pc te prutsen.

Uiteindelijk Compaq gebeld -- pc doctor laten draaien-- die liep niet goed bij een audio cd en nu zegt de helpdesk dat ik de pc weer helemaal terug naar de fabrieksinstellingen moet zetten. Nu moet ik van alles en nog wat opslaan.

Ik heb een externe dvd brander geregeld en ga nu maar aan de slag.

Hoe moet ik de instellingen voor zonnet en onetelnet opslaan? Zodat ik weer online kan gaan?

Heeft iemand nog tips wáár ik allemaal aan moet denken voordat ik de pc terugzet in de oude staat?

Ik baal hier wel van want dit kost me veel te veel tijd. Maar ja, ik heb nu nog recht op garantie. Dus het moet maar.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan