cd rewriter werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

autimam

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2004
Hallo,

Ik hoop dat dit het goede forum is want ik heb een probleem met mijn cd rewriter. Tot voor kort kon ik cd'tjes branden met het programma roxio easy cd creator 5. Dit programma werd bij mijn pc (een compaq presario) meegeleverd toen ik deze aanschafte en werkte altijd prima. Ik brand niet vaak een cd maar zo af en toe zet ik de foto's van mijn pc veilig weg op een cd. Nu ineens herkent mijn pc de cd rewriter niet meer en zegt dat schijf F: ontoegankelijk is. Ik kan echter wel audio afspelen via F (de cd rewriter dus) Ik snap er niets van. Is er iemand die dit probleem herkent en die mij in simpel bewoording kan uitleggen wat ik hieraan kan doen? Ik werk met xp die voorgeinstalleerd op de pc zat en heb geen installatie cd dus van XP. Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven en iemand mij helpen kan met dit probleem.
Alvast bedankt voor evt. reacties.

Vriendelijke groeten Ingrid

Je kunt bij apparaatbeheer de CD-Rw verwijderen en dan de PC opn. opstarten en dan installeerd hij hem weer. Heb je ECDC (Roxio) al opn. geinstalleerd

Het kan komen door een conflict met een ander brandprogamma, bvb nero en ecdc kan problemen geven als deze beide geinstalleerd staan.

probeer de optie van Will door ecdc opnieuw te installeren.
Schakel ook de interne brandfunctie van XP uit.

groetjes speedtouch

Hallo Will en Speedtouch,

Ik hoop dat ik zo goed reageer want ik ben geen regelmatig forumgebruiker.

Kan ik de cd rewriter zonder risico verwijderen? Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen. :o

Ik heb geen andere brandprogramma's draaien hier. Waar zit de brandfunctie van Xp en hoe kan ik die uitschakelen?

Een heleboel vragen weer, ik hoop niet dat ik al te dom overkom maar dit soort problemen is helemaal nieuw voor mij op de pc.

Heel vriendelijk bedankt voor het meedenken!!

Vriendelijke groeten, Ingrid

Sorry, ben ik nog even.
Ik heb nog niet geprobeerd om ecdc opnieuw te installeren. Zou dat ook een mogelijkheid zijn om het probleem op te lossen? Kan ik dan het beste via het configuratie systeem en dan software ecdc deinstalleren?

De CD-RW wordt dus softwarematig verwijderd en weer opn. gevonden (dit is zo gebeurt).
Dan kun je inderdaad bij software ECDC verwijderen.

De branderfunctie kan je uitschakelen op verschillende manieren, ik zal de meest simpelste uitleggen.

Open deze computer, klik met de rechtermuisknop op de dvd/cd-rw drive > ga naar eigenschappen > tabblad opnemen.
Haal het vinkje weg bij "op dit station mogen opnames op cd worden gemaakt"

Als je nu met een brandprogamma iets wilt branden, kan de interne brander van XP niet meer dwars liggen.

groetjes speedtouch

Hallo,

Alvast bedankt tot zover. Mijn pc herkent nu dat hij een cd rewriter heeft. Dat is alvast een stap vooruit.:thumb:
Ik heb dus geprobeerd om een cd te branden met ecdc maar dat lukte niet want dan krijg ik gewoon de bekende foutmelding dat F: ontoegankelijk is.
Daarna dus ecdc verwijderd en geprobeerd om gewoon een map te kopiëren naar F: Maar dat lukt niet.
Ik heb een digitaal fototoestel van HP en met de software van dit apparaat kun je een "memorie disc" branden. Dit lukt me wel! Dat lukte dus alle vorige keren nog niet sinds mijn cd brander niet meer werd herkent.
Zodra ik ecdc opnieuw installeer en probeer te branden op een cd krijg ik echter weer de foutmelding dat F: ontoegankelijk is en is opnieuw mijn cd rewriter onherkenbaar voor mijn pc.
Kunnen jullie me nog volgen?? Ik snap het dus niet helaas.
Ik zal de xp brandsoftware nu gaan uitschakelen zoals speedtouch me heeft geadviseerd en kijk dan of er iets veranderd in het functioneren van de cd brander.
Is dit nu eigenlijk een software probleem of een hardware probleem?
Ik heb het gevoel dat bepaalde programma's op de pc elkaar dwars zitten..... of zie ik dit verkeerd. :8-0:

Vriendelijke groeten, en opnieuw hééél hartelijk bedankt voor het meedenken!!!!! Voor een ander zijn dit misschien simpele problemen maar ik had hier nooit alleen uitgekomen en de help desk van Compaq (nu HP) zijn ook niet echt vlot of medewerkzaam.
Dank je wel dus nogmaals.

Ingrid:)

Ingrid,

Zijn toevallig de stations letters niet veranderd, als je de camera inplugt dan krijgt deze zelf een station letter toegewezen.
Kan het zijn dat deze nu omgewisseld is met de brander.

groetjes speedtouch

Hallo Speedtouch,

Mijn camera werkt via een dockingstation en zit vrijwel altijd ingeplugged. (Ik maak nogal veel foto's en dus staat het dockingstation altijd standby, het is tevens direct een batterijlader van het fototoestel dus.)
Ik heb nog even extra gecontroleerd maar de station letters zijn niet veranderd.

Vrinedelijke groeten, Ingrid

Oke dan zoeken weer verder, heb je toevallig virtuele stations ??
Een virtuele station wordt vaak gemaakt door een brandprogamma bvb clonecd of alcohol 120%

groetjes weer

Hallo,

Volgens mij heb ik geen virtuele stations.. Het brandprogramma wat ik gebruikte is ecdc en die heb ik er nu helemaal afgegooit. Wel kan ik via de bijgeleverde software van mijn digitale camera een foto cd branden. Maar de programma's waarover jij spreekt in je reactie ken ik eigenlijk niet eens. Waar zou ik evt. kunnen controleren of ik virtuele stations heb?

Als je Nero 6 wilt gebruiken mag je mij een Email sturen.

Virtuele stations staan ook gewoon in deze computer, waar de normale cd-rom en de harde schijf staan.
Deze hebben vaak een rare stations naam zoals vxd.

groetjes speedtouch

Bedankt voor jullie hulp!!

Hallo Speedtouch en Will,

Heel hartelijk bedankt voor jullie hulp met de cd brander. Ik heb gisteren met hulp van Will het programma Nero 6 geinstalleerd dat werkt perfect.
Ik ben heel erg blij met de hulp die ik heb mogen ontvangen. :thumb:

Om nog even op de Virtuele stations terug te komen, die heb ik dus niet op de pc. Als ik bij mijn computer kijk zie ik alleen de standaard stations A, C, D, E en F. Meer bezit ik er niet. Daar zal dus niet het probleem vandaan komen dat Windows niet zijn eigen brandfunctie kan gebruiken. :( Ik heb nu de brandfunctie van XP maar uitgeschakeld staan zodat hij niet het programma Nero kan dwarszitten. Ik weet niet of dat weer nieuwe problemen kon gaan geven dus voor de zekerheid is dat nu uitgeschakeld.

Vriendelijke groeten, Ingrid :)

:thumb: Gelukt

Ingrid, om zeker te zijn dat de internebrand-functie uitgeschakeld blijft ( wat ik adviseer ) neem dan de volgende stappen.
Klik rechts op deze computer > beheren > service en toepassingen > service.
Dubbelklik in het rechter venster op com-service voor imapi cd branders
Het tabblad algemeen > opstart type : zet deze op uitgeschakeld

groetjes speedtouch

Hallo,
Ik heb alle stappen doorlopen zoals je beschreef. Kan deze verandering nog invloed hebben op het functioneren van bijvoorbeeld de dvd speler? Toevallig speelde mijn zoon dit weekend een spel op de pc via de dvd speler en kregen we het beeld niet gecentreerd over het beeldscherm... Waarschijnlijk zal het niets met elkaar te maken hebben maar ik meld het toch maar even. Het spel (Worms world party , zeer geliefd hier bij de jongens in huis :-) heeft deze vreemde kuren nooit eerder vertoond. Aan de linkerkant van het beeldscherm was zeker een vier centimeter brede zwarte balk over de lengte van het scherm. Opnieuw opstarten vanhet spel haalde niets uit. Verder deed het spel gewoon wat het altijd deed en werkte het prima. Toeval, dit probleem?? Of een ander probleem... ik weet het niet. Maar mocht het nu een gevolg kunnen zijn van de wijzigingen bij de cd rewriter dan hoor ik het graag. :o Al kan ik het me haast niet voorstellen want het zijn toch neem ik aan twee aparte besturingssystemen...

In ieder geval bedankt voor alle hulp met mijn cd brander!!

De uitschakeling van de interne branderfunctie, heeft geen invloed op andere progamma's.
Het voordeel bij uitschakeling is dat deze geen andere brandprogamma's kan dwars liggen.
het beeld niet gecentreerd over het beeldscherm

De dvd-speler heeft hier geen invloed op, bij bijna alle spelen kan je de resolutie van je beeldscherm veranderen voor het betreffende spel, deze staan bij de opties of instellingen van het spel.
Kijk eens bij het spel "Worms world party"bij opties zet daar de instelling eens hoger bvb van 800-600 pixels naar 1024-768 pixels.
Het beeld wordt fijner en de zwartebalk verdwijnt dan ook.

groetjes speedtouch

Hallo Speedtouch,

Deze tip gaan we zeker proberen de volgende keer dat het gespeeld wordt! Bedankt maar weer voor de info. Ik leer elke dag wat bij hier op het forum. ;)

Groeten, Ingrid:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan