cd-rom apparaatbeheer ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

duron

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Hallo daar,

Kan iemand mij zeggen hoe dat mogelijk is dat ik mijn cd-rom niet in de appaarbeheheer te zien is???

Na een nieuw installatie van mijn pc.

Duron

hij werk wel maar niet naar behoren, als ik een driver wil installeren via win98 ziet hij de cd-rom niet.

wat is OS??

Als hij niet je config scherm staat en je hebt geen vraagteken in je apparaten beheer,laat W98 dan eens zoeken naar nieuwe hardware.

heb ik al gedaan maar hij vindt niks Ra Ra!!

Win98se
Compaq PII 350Mhz

Druk de stekker(s) nog eens goed aan. Zit hij goed aangesloten (Master/Slave)?

Ik heb hem ingesteld als cd als slave en harddisk ook als slave kan dat???

Je moet op IDE0 de harddisk als master en de CD-rom speler als slave instellen.....:)

Ik heb het veranderd aar nog geen verandering!!
wat nu?

Duron

Ps. Ik ga nu naar bed tot morgen...

Maar staat je CD-speler wel correct vermeld in de BIOS?

Groetjes,
Bennie

Hoe correct moet hij vermeld staan in de bios (voorbeeld)

Maar volgens mij staat hij ook niet in de bios..

Nou ja, dat 'ie gewoon vermeld staat met naam. Staan de instellingen op "automatische detect"? Als 'ie er niet staat, zou ik de instellingen eens goed nalopen, zoals de kabelaansluiting en jumperinstellingen.

Groetjes,
Bennie

Misschien een stomme vraag bij compaq kom je toch in de bios door op F10 te drukken??????

Duron

Maar als ik op F10 druk krijg ik inderdaad een zwart-wit scherm is het dat wat jullie bedoelen.

Maar ik kan niks vinden over instellingen en of hij er in vermeld staat. Of heb ik het verkeerd!!

Duron

Wat bedoel je met zwart scherm? Helemaal zwart, of staan er ook nog letters in?

Groetjes,
Bennie

Ben je zelf bezig geweest met het veranderen van de jumpers op de HDD en cd-rom. Er zijn een aantal compaq's die alleen maar cable select (C/S) accepteren.

Bennie,

Er staan zeker letters in.

Maar heb nog eens op mijn werk nagevraagd maar die hebben de zelfde bios als ik. alleen andere instellingen.

Maar bij mij wordt de cd-rom niet aan gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan