cd rom bij muisaanwijzer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Ik weet niet zo gauw onder welke rubriek dit hoort, maar het "probleem" doet zich voor sinds ik xp gebruik, vandaar.

Ik krijg in de verkenner tegenwoordig regelmatig bij mijn muisaanwijzer een icoon van een cd-rom te zien. Dit komt om de paar seconden terug. Er zit dan cd'tje in.
Waar komt dit door?
bvd,
Eric
 
Dat klopt helemaal en is ook goed dat dat icoontje verschijnt.
Xp detecteerd dat er een cd in 1 van je stations zit.
En Xp zal ook bij het verwisselen van die cdrom vragen wat je er mee wil.
Bijv als je een muziek cd erin doet vraagt Xp of je het wil afspelen in mediaplayer of in een andere player die je op je systeem hebt staan.
Ik zou me er geen zorgen om maken het ligt aan Xp.
Je zal het ook wel uit kunnen zetten als je er last van hebt , maar dat weet ik niet hoe dat moet.
Maar dat komt omdat ik het wel makkelijk vind en het zo wil houden.
Greetzz Jacco
 
Hallo Jacco,
Ik wil het inderdaad uitzetten, omdat de verkenner er trager door wordt en omdat ik de indruk heb dat sommige toepassingen (ACDSee) niet meer werken. Overigens zat er in geen van beide een cd.
Grtz,
Eric
 
Als je er wel een cd indoet komt er als het goed is een popup scherm van windows met de vraag wat je met de cd wil doen.
(ik denk nog steeds dat het daarmee te maken heeft)
Selecteer dan ' geen actie ondernemen' en vink aan om de volgende keer hetzelfde te doen.
Wellicht is het dan over.
Anders zul je verder naar een oplossing moeten zoeken , maar dan weet ik het ook niet meer.

Succes.
 
Hi,
Alles geprobeerd, niets hielp. Toch is het probleem nu opgelost. Waarschijnlijk was het een hardware-probleem. Mijn brander was denk ik een beetje ziek. Die heb ik vervangen en het probleem lijkt zich niet meer voor te doen.
Bedankt voor het meedenken.
Grtz,
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan