Cd-rom drive werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
71
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik zit met een ingewikkeld probleem.

ik ben geen computertechnicus, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

de betreffende cd's zijn muziek cd's, software en/of games

de speler krijgt stroom want de LED brand na plaatsen cd.

situatie 1:

als er géén Cd in de speler zit, en de computer opstart, is de letter van de drive (bij mij /F: ) niet zichtbaar. als ik dan bij apparaatbeheer kijk staat hij er ook niet tussen.

satuatie 2:

bij opnieuw opstarten is het zo dat de speler het soms wél doet en soms niet, waarom dit zo is is mij niet duidelijk

situatie 3:

als er wél een Cd in de speler bij het opstarten (na een tijdje uit te hebben gestaan) doet de speler het. de letter van de speler (/F:) is dan zichtbaar. Het apparaat staat bij apparaatbeheer en werkt correct. je kan de cd gewoon lezen bij het aanklikken van de F-schijf. autorun doet het helemaal niet.

echter, vaak tijdens het gebruiken van de Cd, als je hem al aan de praat krijgt (muziek beluisteren van cd, alle andere software), kapt de speler er ineens mee...! vervolgens is het weer zoals bij situatie 1.


een ander probleem wat ik met mijn pc had waren opstartproblemen, vaak vastlopen na opnieuw opstarten. de bouwers geloofden dat dat met de BIOS-instellingen te maken had, en dat die moest worden 'ge-update'


overige informatie: mijn Pc heb ik al een paar keer weggebracht bij de bouwers, de eerste keer zeiden ze dat ze de speler gerapereerd hadden. tegelijkertijd met de opstartproblemen. zonder succes wat later bleek.

de 2de keer weggebracht, cd-speler was 'kapot' zoals ze zeiden en hadden er een nieuwe ingezet. Na een tijdje begon de nieuwe Cd-speler precies dezelfde kuren te vertonen...?! en de opstartproblemen hielden ook aan.

na hem de 3de keer te hebben weggebracht was ik het zat en vroeg om een compleet nieuwe pc. die kreeg ik ook zonder problemen. alleen de oude Harddisk(280 GB + een nieuwe van 300 GB, dus er zitten er nu 2 in...XD, dit omdat ze geen tijd meer hadden om de data over te zetten. gratis nieuwe :p) en de Cd-speler waren overgezet. de cd-speler omdat ze daar niets fouts aan konden ontdekken.

en nu heb ik dus nog steeds dezelfde problemen, met een nieuwe pc..., en ten einde raad.
van tevoren hadden ze gezegd dat als de problemen niet verdwenen, het aan me software zou moeten liggen. daar ik me bij afvraag hoe software nou dit soort problemen kan veroorzaken...
En stel dàt het een mn software ligt, hoe moet ik dan te weten komen welke?? dan kan ik net zo goed helemaal niets meer installeren...?

nu vraag je je mischien af, koop in godsnaam een nieuwe pc! XD maar ja ik heb er wel €700,- voor betaald.

Systeem:
Windows XP Home 2002, service pack 2

Computer:
Intel(R) Core(TM) 2 duo CPU
processor: E 6750 @ 2.66GHZ
kloksnelheid: 2.13 GHz, 2,00 GB
 
2 mogelijkheden:

- het OS systeem in niet stabiel (mogelijke oorzaak, spyware of virus)

- De CD speler gaat de geest begeven
 
scannen

ben nu bezig met het gronden virusscannen van mn hardeschijven.


weet er trouwens iemand een goed programma waar je malware, spyware, adware, etc, etc mee kan verwijderen?
 
cr-rom

Ik denk niet dat mn CD-rom drive op het punt staat het te begeven, omdat hij nog vrij nieuw is (hlafjaartje nu mischien) zou sterk zijn als die dingen dan al zo snel kapotgaan.

en ik had hetzelfde probleem ook met de vorige drive.

maar goed Ik heb nu alle hardeschijven volledig gescand en geen virussen gevonden. wel hier en daar een mal-ware melding.

ik heb met Ad-aware ook gescand. daar ook het een en ander mee verwijderd. ik heb in het verleden virusverdachte programma's ook verwijderd.


net deed de drive het gewoon, en was ook niet halverwege uitgevallen. ik start mn computer even opnieuw op om te kijken of het zo blijft.

zoja, dan weet ik het echt niet meer XD
 
nee dus

ok nu word ik ECHT gestoord!!!

speler is er net weer halverwege me gekapt tijdens het afspelen van een muziek-cd

ik gooi heel dat ding dadelijk het raam uit...
 
merk en type

Apparaattype: Dvd-/cd-rom-station

Merk: DVDRW SATA 20X20X12X

er staan ok nog 4 pictogrammen op de drive zelf:
nl. die van

- DVD multi Recorder
- RW DVD+R DL
- RW DVD+R ReWritable
- Compact DISK ReWritable ultra speed


kan het mischien ook aan het stuurprogramma liggen? aangezien die van 1-7-2001 is?
 
Apparaattype: Dvd-/cd-rom-station

Merk: DVDRW SATA 20X20X12X

er staan ok nog 4 pictogrammen op de drive zelf:
nl. die van

- DVD multi Recorder
- RW DVD+R DL
- RW DVD+R ReWritable
- Compact DISK ReWritable ultra speed


kan het mischien ook aan het stuurprogramma liggen? aangezien die van 1-7-2001 is?

Da's nu niet echt een merk, daar worden we helaas niet echt wijzer van.
Aan het stuurprogramma zal het niet liggen, dat is gewoon omdat dat de standaard driver is van Windows XP zelf, vandaar dat dat 2001 is, maar dat kan geen reden tot problemen zijn ;)
 
merk

ok, hoe kom ik dan wel aan het merk? want dat kan ik nou nergens vinden
 
merk

iemand een suggestie?? het staat niet bij apparaatbeheer, en ook niet bij aankoopinfo. ik heb geen flauw idee :/. Waarom heb je het eigenlijk nodig?

MVG Koen.
 
iemand een suggestie?? het staat niet bij apparaatbeheer, en ook niet bij aankoopinfo. ik heb geen flauw idee :/. Waarom heb je het eigenlijk nodig?

MVG Koen.

Tja, wat je dan kunt doen, is de pc openschroeven en dan op de bovenkant van de drive kijken, daar plakt zo goed als altijd een sticker met merk en type. de reden dat ik dat wil weten is simpel. Je hebt merken die rommel zijn, en dat dat de oorzaak is, of een degelijk merk.
 
merk en type

heb het gevonden denk ik

DVD±RW Aopen DSW2012SA SATA - Bulk - Zwart €34.95 destijds (het prijsje zat er nog op XD)
 
Probleem

Hoi !

Dit: http://forums.techarena.in/xp-hardware/627281.htm al gelezen en je PC erop nagekeken ?

Greetz,

Harry.


Hallo Harry

Die link die je me gaf naar dat gedeelte beschreef exact hetzelfde probleem als wat ik had en het schijnt een nogal zeldzaam en lastig probleem te zijn.

Ik heb een hoop dingen herkend die ik zelf ook al had geprobeerd, maar geen van alle had gewerkt. t.o.h. is er daar voor hen ook nog geen definitieve oplossing gevonden. (ik las wel een tijdelijke oplossing ergens, maar die hield ook niet lang stand)

Verder hadden ze nog een tip gegeven om de kabels, van o.a. de CD-rom drive, na te kijken/te vervangen. ik denk dat ik dat anders maar eens ga proberen. anders koop ik gewoon een betere/meer degelijke CD-rom drive.

het kan dus ook gewoon heel simpel zijn eigenlijk, defecte kabels XD.
 
Waarschijnlijk opgelost

Volgens mij is het voor elkaar! ik had mn PC opnieuw weggebracht bij de bouwers en erbij gezegd dat het mischien aan de kabels kon liggen. En nu hebben ze hem opeens wel goed gerepareerd, tenminste tot nu toe doet alles het nog.

ik geloof al lang nie meer alles wat ze zeggen dat ze doen, maar toch. het probleem kan dus heel goed aan de kabels liggen.

bedankt iedereen voor het meedenken!

MVG
Koen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan