Cd-rom drive werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
71
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik zit met een ingewikkeld probleem.

ik ben geen computertechnicus, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

de betreffende cd's zijn muziek cd's, software en/of games

de speler krijgt stroom want de LED brand na plaatsen cd.

situatie 1:

als er géén Cd in de speler zit, en de computer opstart, is de letter van de drive (bij mij /F: ) niet zichtbaar. als ik dan bij apparaatbeheer kijk staat hij er ook niet tussen.

satuatie 2:

bij opnieuw opstarten is het zo dat de speler het soms wél doet en soms niet, waarom dit zo is is mij niet duidelijk

situatie 3:

als er wél een Cd in de speler bij het opstarten (na een tijdje uit te hebben gestaan) doet de speler het. de letter van de speler (/F:) is dan zichtbaar. Het apparaat staat bij apparaatbeheer en werkt correct. je kan de cd gewoon lezen bij het aanklikken van de F-schijf. autorun doet het helemaal niet.

echter, vaak tijdens het gebruiken van de Cd, als je hem al aan de praat krijgt (muziek beluisteren van cd, alle andere software), kapt de speler er ineens mee...! vervolgens is het weer zoals bij situatie 1.


een ander probleem wat ik met mijn pc had waren opstartproblemen, vaak vastlopen na opnieuw opstarten. de bouwers geloofden dat dat met de BIOS-instellingen te maken had, en dat die moest worden 'ge-update'


overige informatie: mijn Pc heb ik al een paar keer weggebracht bij de bouwers, de eerste keer zeiden ze dat ze de speler gerapereerd hadden. tegelijkertijd met de opstartproblemen. zonder succes wat later bleek.

de 2de keer weggebracht, cd-speler was 'kapot' zoals ze zeiden en hadden er een nieuwe ingezet. Na een tijdje begon de nieuwe Cd-speler precies dezelfde kuren te vertonen...?! en de opstartproblemen hielden ook aan.