CD-Rom drive wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim-1987

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2005
Hallo,

ik heb zojuist nieuwe pc-onderdelen gekocht, het gaat om een MSI K8MM-V moederbord, met een AMD Sempron 3000+ processor en 512 Mb geheugen. Alles goed ingebouwd, het werkt allemaal, behalve als ik mijn 2 cdrom drivers aansluit, blijft het systeem hangen bij het opstarten, niets werkt dan meer. Het computerbedrijf dat het heeft ingebouwd is pas maandag bereikbaar, en ik heb mn cdrom drive zsm nodig... Wie kan me helpen??

Alvast bedankt!

Tim

Heb je de jumpers op de achterkant goed staan? Wanneer je ze beide op dezelfde IDE poort aansluit, moet de ene op master staan en de andere op slave.

ja, dat die staan goed, ik heb ze op het vorige systeem ook gedraaid... help:S

Heb je al geprobeerd om er maar 1 aan te sluiten? Kijk eens of het dan wel werkt. Let ook goed op dat als je ze allebei aansluit dat je degene die je op master zet ook op de master stekker aansluit en vice versa. Ook dit kan problemen geven!

hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar hoe kan ik zien welke kabel de master en/of slave is??

gr
tim

Ben er nu achter welke van de twee master en slave zijn, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, er blijft staan "DETECTING IDE-DRIVES"....:(

Een ide kabel met 2 aansluitstekkers, hiervan is de laatste stekker master, en de middelste is de slave.

groet speedtouch

Volgens mij is de stekker aan het uiteinde de master. Ik zou mijn pc open moeten maken, wie helpt hier even?

Ben er nu achter welke van de twee master en slave zijn, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, er blijft staan "DETECTING IDE-DRIVES"....

Zit de voeding er goed op, druk hem nog eens goed aan.
dat is de stekker met 4 aders, heeft aan een zijde een schuinekant zodat je deze normaal gesproken niet verkeerd kan zetten :o

Overigens heb je geen master of slave kabel maar een master of slave stekker op de kabel. Heb je 2 ide poorten? Een ide harde schijf? Probeer dan eens 1 drive aan te sluiten op de ide-1, de harde schijf staat als het ide is waarschijnlijk op 0. Het wordt toch veel proberen met dit soort problemen.

@tonvanderlaan

Het kan heel goed zijn dat hij geen ide schijf heeft maar een s-ata :)

Klopt speedtouch, moederbord heeft sata aansluitingen. Ik weet alleen niet of hij een SATA schijf heeft. Zo ja, dan kan hij in ieder geval meer spelen met de ide-poorten

Hallo Tim

Het lijkt er op dat je bios gaat hangen.

Je kunt een bios reset proberen en anders een update.

eRIC.

Hallo iedereen,

heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is in ieder geval geen S-ATA, want ik heb ze op het vorige systeem ook altijd als IDE gebruikt.

Mijn IDE poorten heten IDE1 en IDE2, ik neem aan dat IDE1 dan IDE 0 zou moeten zijn en IDE2 IDE1??

De voeding zit er goed op, ik ga proberen om de BIOS te resetten... hoop dat dat werkt!

gr

Tim

@ Tim

Met de s-ata bedoelen wij de Harde schijf, en niet je cd-rom spelers :)

Verder heb je een IDE 0 en een IDE 1 aansluiting, standaard zit op IDE 0 een ata schijf + eventueel een dvd-rom als slave.
Wat is er precies allemaal vernieuwd in de pc !!!!!!

Ik heb mn BIOS gereset, maar helaas, niks...

Ik heb een nieuwe kast, nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen, verder ik heb mn geluidskaart en videokaart uit mn oude pc erin gezet (Creative SB! en Radeon 9600 256Mb).

Uhmm waarschijnlijk een domme vraag maar heb je deze wel geformatteerd en windows opnieuw erop gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan