CD-Rom drive wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee... dat wilde ik nu doen, maar ja, als mn cd rom drives niet werken:(

Je zal dan de drivers voor je moederbord moeten installeren.
Nu zoekt windows de drivers voor het oude moederbord, en dat gaat niet werken.
Heb je wel een floppy drive in de pc !!!!!!!!!

hmm, das minder, ja ik heb een floppy drive, maar die heb ik net ff los gehaald en die werkt nu niet meer, heel vreemd. De floppy drive moet je toch van stroom voorzien dmv dat kleinere kabeltje toch??/

Kijk Hier eens, hier staat het wel bij.:)

Maar zijn die nieuwe spullen door een pc-boer ingebouwd :confused: of een hobbyist

door een groot computerbedrijf, Computerland, maar ik ga even op die site kijken, bedankt!!:D

Als je de floppy drive weer aan de gang krijg, download de 6 opstart floppy's voor windows xp, deze sturen wel je cd-rom drive aan.Dan kan je met de xp-cd de harde schijf formatteren en de nieuwe drivers voor je moderbord installeren.

download opstart diskettes

Geweldig, dank je, ik moet eerst mn floppy aan de gang krijgen en zorgen dat ik verder kom dan de bios met mn cd rom drivers, maar ik ga het een en ander es proberen...

Als ik dit zo lees wordt windows niet eens opgestart, maar blijft hij ver daarvoor al hangen.
Alles nog even op een rijtje:

IDE 0:
Uiteinde van de kabel: Je harde schijf, jumper op master
Middelste connector: CDROM 1, jumper op slave

IDE 1:
Uiteinde van de kabel: CDROM 2, jumper op master of cable select.

Controleer idd ook of de voeding van alle drie de apparaten goed is aangesloten.

Wat je floppy disk betreft: Het kan zijn dat de flatcable op twee manieren op de floppy drive aangesloten kan worden. Ik heb dat met meerdere floppy drives gezien. Probeer dus eens om hem er andersom op te zetten. Ook hier weer even op de voeding letten.

Het lukt allemaal nog steeds niet. Dit is de situatie nu:

IDE0 (bij mij IDE1):

Uiteinde van kabel: HDD

IDE1 (bij mij IDE2):

nog niets, want hij blijft hangen bij het begin scherm (waar je rechts 'engery' ziet) als ik mn cdrom drivers daar in doe master op master en slave op slave...

en ik krijg de floppydrive ook niet aan de praat, hij deed het in het begin wel, maar ik heb net de stroomkabel eruit gehaald, en toen weer erin, en nu blijft het lampje branden... de kabels heb ik dus niet omgewisseld...

Ik weet me geen raad meer....

gr
tim

Maak de IDE kabel los van de cd-rom drives en van de floppy drive, en start dan nog eens op.

Dus de kabels van de cdrom en de floppy los halen van het moederbord?

Ja dus met zo weinig mogenlijk opstarten.
controleer nog even of de IDE kabel welke naar de Harde schijf loopt goed zit aangedrukt op je moederbord en op de Harde schijf.
en kijk gelijk of je video kaart nog goed in het slot zit, en de geheugen reepjes ook even nazien dat ze goed zitten.

Met zo weinig mogenlijk proberen op te starten.

Heb nu alleen de HDD IDE erin zitten, de rest is er uit, en nu???

Ja, dat doet ie, dat is het probleem niet, hij loopt alleen vast als ik 1 van de cd rom drives aansluit....

Je hebt 2 drives toch, is het ook met alleen de andere.

met allebei, als de pc ziet dat er iets is aangesloten op qua cdrom drivers , dan houdt ie er mee op...

Om te controleren of de IDE controller stuk is moet je nu de IDE kabel van de HDD ( harde schijf ) omwisselen met de IDE van je cd-roms.
wissel om op het mobo ( moederbord) en laat de cd-rom kabel maar even los.
alleen de IDE met je HDD erop aansluiten.

Ik heb nu de kabel van de HDD op IDE 2 gezet, en de kabel van de cdrom's op IDE 1, nu start ie wel op!! Maar hij herkent ze niet in windows, en in BIOS niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan