CD-rom drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allemaal,

Mijn CD-rom drive werkt opeens helemaal niet meer, als ik er een CD in stop gebeurt er helemaal niks:(
Ik heb ook al bij apparaatbeheer gekeken maar die geeft geen problemen aan.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, en misschien een oplossing?
Alvast heel erg bedankt:thumb:

Zitten de kabels er allemaal goed in. Misschien is je Cd-rom versleten?

Ik heb naar de kabels gekeken, en die zitten er allemaal goed in.
Ik heb die CD Rom speler pas een paar maanden dus ik denk niet dat ie al versleten is.
Ik heb trouwens een GCR-8523B van het merk LG.

Dus hij reageert niet meer al duw je er 10 verschillende cd's erin? Dan denk ik wel dat je CD-Rom Kapot is dan het is wel raar dat hij helemaal niks meer doet en je hebt hem pas een paar maanden en die heeft het altijd perfect gedaan? en dan opeens doet hij niks meer?

Groetjes,

Ja klopt, hij heeft het altijd goed gedaan, en nu opeens niet meer.
Zou het trouwens kunnen helpen als ik een nieuw stuurprogramma installeer?
Want er is een nieuw stuurprogramma, alleen ben ik bang om het te installeren, omdat er in staat dat er permanente schade aan de CD rom drive kan ontstaan.

Dit staat er namelijk in de readme:

GCR-8523B Version 1.02 Firmware Update

To update the firmware of the GCR-8523B please refer to the following instructions:

Note: Not following the subsequent update instructions explicitly will result in
permanent damage to your drive, for which LG will not be responsible.

This firmware update is for drives with original firmware versions below 1.01.
The drives must be original LG branded drives with model number GCR-8523B(no OEM units).

If you have an OEM unit, branded with another manufacturers name,
please contact that manufacturer for support and firmware updates.

This firmware update is for use only on PC¡¯s with Windows 2000 and XP.

¡Ø Critical Instructions (to be followed carefully)

1. Connect the drive as ¡°master¡±by it self, on the secondary IDE controller
with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
on the back of the drive to the ¡°master¡± position.

2. Download the file GCR-8523B102(XP,2000)EW.ZIP to a folder of your choice.
This download includes this ¡°Readme¡±text file and firmware file(GCR-8523B102.LGE)
as well as the GCR-8523B102(XP,2000).EXE program,
which will auto-update your drive¡¯s firmware.

3. Close all other programs including: screen saver, antivirus and/or power-down programs.
(If these programs are not closed, they will try to engage the PC, during the update process,
thus interrupting the update and damaging the drive).

4. Check the drive to ensure that there is no disk in the tray
before you start the update procedure.

5. Go into the folder with the update file and double click
the GCR-8523B102(XP,2000).EXE program.

6. 'Firmware Downloader' program will be displayed.
And, click 'Informaton' tab and check 'Current Device'
: You can see the drive and FW version.

If not GCR-8523B, you have to change 'current device' as GCR-8523B
by use of clicking in avaiable devices.

7. And click 'JV4' tab and click the folder button next to 'F/W Filename'
and look for the Firmware;GCR-8523B102.LGE

8. You can click the 'Download' tab, and click it.
Firmware upgrade will be started automatically.

When the UPGRADE is complete the screen should indicate FIRMWARE UPDATE SUCCESSFUL.
And then Re-boot your PC.

The update will be complete, after you reboot your system.

WARNING: Do not open any programs or start any system functions during the update,
as they will interfere with data transfer and damage the drive.
Do not cancel the operation once it has been started or the drive will
become permanently damaged, as a result.

Of heb ik toch niks te verliezen en kan ik het gewoon installeren?

Ik zou proberen de Cd-rom speler er even uit te halen en daarna er opnieuw aandoen af en toe wil dat ook wel eens helpen. En om dan een update te doen dat laat ik aan jou over dat wordt helemaal jou keuze!

Ok is goed, bedankt voor het meedenken:thumb:

Morgen laat ik wel verder weten hoe het gegaan is, ik ga nu slapen:)

En als je Cd-rom speler daarna nog niks doet dan zal ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel. Je hebt toch nog garantie en dan krijg je gewoon een nieuwe. Is denk ik net zo makkelijk. Dan weet je zeker dat je dan een Cd-rom speler krijgt die wel weer gewoon werkt. ;)

Groetjes,:D

Ik heb gister de CD rom speler uit de computer gehaald en daarna weer er ingestopt, en weer alle kabels aagesloten.
Maar nu doet ie helemaal niks meer, en hij komt ook niet meer voor in apparaatbeheer.
Kan het zijn dat ik de kabels verkeerd heb aangesloten, of moet ik eerst iets anders doen om hem te zien in apparaatbeheer?

Het kan zijn dat je de kabels verkeerd aangesloten hebt maar ik ben tog bang dat je Cd-rom kapot is :s

Ik heb nu een heel raar probleem als ik de CD rom speler in mijn computer zet.
De computer start dan helemaal niet meer op, bij het opstarten staat er Detecting IDE drives... daar blijft ie een hele tijd opstaan, waarna er komt te staan DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER.
Kan iemand mij uitleggen wat deze foutmelding betekent, en wat ik zou moeten doen?
Het is trouwens zo dat als ik die CD rom speler eruithaal de computer weer heel normaal opstart.

Dan is toch je Cd-speler kapot als die anders wel gewoon normaal doet. Gewoon terug gaan naar de winkel ermee s6 :thumb:

Groetjes,

Bedankt krugar:thumb: Dan zal ik er wel mee trug naar de winkel gaan:)
Alleen nog 1 vraagje: ik zou toch graag willen weten wat de foutmelding DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER betekent, weet iemand dat misschien?

Ik weet niet wat het in het nederlands betekent wellicht zou je de fout die hij aangeeft bij google kunnen opzoeken.

Ik heb gezocht bij google maar kan er niet echt uitkomen (meeste sites zijn in DUITS, of buitenaardse taal:( )
Maar ik weet wel genoeg nu, bedankt:thumb:
*vraag opgelost*

Sorry, maar ik heb toch nog een vraag.
De CD ROM speler is weer aangesloten, alle kabels zitten er goed in nu, en het lampje brandt ook weer.
Alleen ziet windows em nog steeds niet (hij staat niet in apparaatbeheer en ook niet bij ''deze computer'').
Weet iemand misschien of het mogelijk is dat windows dat ding weer herkend, en zo ja, hoe?

Start > Instellingen> Configuratiescherm > Hardware

Ik heb bijna hetzelfde probleem. Spontaan werkt de cd-rom speler (SAMSUNG) niet meer. Detecting IDE drives duurt soms lang, maar speler wordt wel gevonden. Kabels zijn goed aangesloten, want als ik 'm softwarematig uit m'n hardwarelijst (XP) haal wordt de drive wel weer herkent. Ik zat te denken aan een virus. Ook omdat een collega spontaan en dezelfde week een melding kreeg met haar BIOS en detecting IDE. Kan dit een virus zijn? Lampje knippert wel gewoon als je er een cd in stopt, maar niets wordt gevonden.

Ik heb nu een nieuwe CD ROM DRIVER, dus probleem is opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan