cd-rom driver en DVD driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Sinds gisteren kan ik mijn CD-rom en DVD-brander niet meer benaderen. Bij het opstarten wordt netjes alles herkend. In apparaatbeheer staat een uitroepteken (geel) bij beide apparaten. Er wordt het volgende weergegeven:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Het stuurprogramma voor mijn cd-romspeler heb ik al internet gehaald bij de fabrikant (Mat****a) en opnieuw geïnstalleerd maar ook dit helpt niet. Weet iemand een oplossing?

Heb je onlangs iets verwijderd, bvb ecdc of een ander brandprogamma ?

Je kan beide apparaten verwijderen uit het apparaatbeheer, vervolgens de pc opnieuw opstarten en windows de drivers laten zoeken en installeren, je kan dit het beste appart uitvoeren begin met de dvd-speler.

groetjes speedtouch

er zijn meerdere wegen die naar "Rome" leiden :

een relatief simpele is het gebruik van systeemherstel naar eergisteren.............. :D

Een iets omslachtiger methode is het verwijderen van de apparaten, PC opnieuw opstarten en Windows de hardware laten detecteren. (Eventueel daarna nog update drivers van de fabrikant "erover heen" ).

Suc 6!

Ik ga beide wegen proberen en inderdaad ecdc pas van mijn pc gehaald. Helaas heb ik systeemherstel uitstaan omdat ik Norton Ghost gebruik. Alvast bedankt en ik laat het weten.

een relatief simpele is het gebruik van systeemherstel naar eergisteren..............

Je hebt gelijk Pasja :) , over het hoofd gezien :o

groetjes speedtouch

Speedtouch, jouw tip is geweldig.
Vooral omdat ik systeemherstel niet kon gebruiken. Gelijk systeemherstel weer aangezet, kan voor de toekomst geen kwaad.

Beide bedankt
Ton

Loopt weer als een ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan