Cd Rom, DVD Rom, Video kaart vallen opeens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Wat moet ik nou doen? Ik zit vrolijk te werken op me pc en opeens valt me videokaart weg, en vallen me dvd en cd brander uit.

Me pc is rete langzaam opeens en, me muis kapte er ook zelfs mee maar, die heb ik inmiddels weer aan de praat gekregen.

Ik heb alle kabels nagekeken en, Windows ziet me videokaart en branders ook gewoon maar hij zegt dat hij de stuurprogramma's niet kan starten.

Ik heb system restore gedaan maar, dat wilde ook niet helpen. Nu geeft me pc een felle hoge piep voordat hij opstart.

Windows XP kan ik ook niet opnieuw meer installeren want, hij pakt de cd rom niet. Me bootdisk pakt hij wel maar dan krijg ik de melding dat hij de setup niet kan uitvoeren vanaf ms dos.

Ik begin een beetje op te raken met idee'en nu en kan zo niet verder werken. Weet iemand wat ik moet doen en, kan iemand mij vertellen hoe dit nou zo opeens kan gebeuren?

Laatst bewerkt:
Nu geeft me pc een felle hoge piep
Welk Bios heb je?
Is de piep continu?
Draait je videokaart en/of CPU fan nog?

Laatst bewerkt:
nope,

ik heb geen dvd brander en geen cd brander en geen videokaart op dit moment.

Heb je een andere videokaart om uit te proberen of het daar aan ligt?
Bios reset geprobeerd?

Nou het heeft het tot 1 uur geleden allemaal nog prima gedaan en ik heb geen andere videokaart dus het lijkt me sterk dat het daar nu opeens aan ligt.

En bios reset? Hoe doe ik dat en, loop ik dan geen kans om me hele systeem te killen?

Bij me videokaart zegt hij dit:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Bij mijn cd en DVD brander dit:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

BIos reset kan door de batterij er voor een tijd eruit te halen en de stroomstekker(220V) ook los te halen.
Je kan het ook via een "Cmos clear jumper" doen, maar dan moet je de handleiding van het moederbord raadplegen.
Het reset het Bios alleen maar.
Je bent wel de Bios instellingen kwijt, dus daarna moet je in het Bios de "Setup defaults" laden.(Fail save defaults)

Geheel op eigen risico, maar echt slopen doe je het niet.:)
Hardware kan zomaar zonder reden stuk gaan.

Hoe was de "felle piep"?
Continu of met pauzes ertussen en wat voor "merk" Bios heb je?

Hardware kan zomaar zonder reden stuk gaan.

3 apparaten van net 2,5 week oud kunnen toch niet alle 3 tegelijk stuk gaan? Tenminste dat lijkt me sterk. Die piep heb ik 1 keer gehad en was 1 keer fel maar, pc starte wel gewoon op.

Ik heb een Asus moederbord.

Geplaatst door duhastmich17
3 apparaten van net 2,5 week oud kunnen toch niet alle 3 tegelijk stuk gaan? Tenminste dat lijkt me sterk.
Dat lijkt mij inderdaad ook sterk, maar met pc's weet je het nooit.:o
Heb je gekeken wat er gebeurt, als je de cd en DVDbrander loskoppelt?

Het zit helemaal niet goed want, met software opstarten krijg ik ook opeens allemaal conflicten en foutmeldingen.

Ik wil Windows Xp opnieuw installeren maar hij leest de cd rom niet bij het booten. Hij start gewoon door naar Windows Xp.

Ik kreeg me CD en DVD brander net wel aan de praat met het opstart floppy van Win 98 SE en ze gaven ook gewoon een teken van leven. Ze staan netjes in de Bios vermeld e.d. maar zodra we Windows inkomen is alles weg.

Ik wil Windows Xp opnieuw installeren maar hij leest de cd rom niet bij het booten. Hij start gewoon door naar Windows Xp.
Staat in het Bios de CD-rom wel als eerste opstart?
(Boot volgorde)
Zodat de pc vanaf de CD-rom kan opstarten.

Vreemd.:confused:
Krijg je ook niet de vraag "druk op een toets om de pc vanaf cd-rom te starten"?

Geplaatst door crash
Vreemd.:confused:
Krijg je ook niet de vraag "druk op een toets om de pc vanaf cd-rom te starten"?

Nee, die optie was ik idd al kwijt. Er gebeuren maar rare dingen hier op het moment....

Koppel de dvd brander eens los en zorg dat de cd-rom als Master staat.
Kijk eens wat er dan gebeurt met het opstarten vanaf cd-rom.

Heb je een floppy drive?
Zo ja, dan kan je proberen met de WinXP opstartfloppy's(6 stuks) de boel te installeren.
www.bootdisk.com

Geplaatst door crash
Koppel de dvd brander eens los en zorg dat de cd-rom als Master staat.
Kijk eens wat er dan gebeurt met het opstarten vanaf cd-rom.

Heb je een floppy drive?
Zo ja, dan kan je proberen met de WinXP opstartfloppy's(6 stuks) de boel te installeren.
www.bootdisk.com

Bedankt, ik zal dit vanavond eens gaan proberen en laten we hopen dat dit lukt. Ik heb me cd rom losgekoppeld zoals je zei maar, het leverd geen resultaat op.

Nu is alleen nog de vraag, is dit probleem ook daadwerkelijk opgelost straks als ik Windows Xp opnieuw installeer? Ik krijg wel de indruk dat er ergens in Windows iets niet goed zit aangezien ik ook een paar registerfouten krijg.

Nu is alleen nog de vraag, is dit probleem ook daadwerkelijk opgelost straks als ik Windows Xp opnieuw installeer? Ik krijg wel de indruk dat er ergens in Windows iets niet goed zit aangezien ik ook een paar registerfouten krijg.
Een schone installatie kan soms heel wat oplossen.
Laat het maar weten.:)

Volgens mij is alles weer in orde hier :).
Ik heb me Bios terug gezet naar de defaults en toen pakte die de cd rom wel. Schone installatie erovereen gedaan en, alles draaid weer zoals het hoort.

Hardstikke bedankt voor de ondersteuning en voor het meedenken.

Groetjes,

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan