cd-rom en dvd-rom weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

plloke

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
ik ben mijn cd en dvd-rom kwijt, ze staan wel in de bios maar windows herkent ze niet.
in apparaatbeheer staan ze wel maar met een uitroepteken erop, doet ie ook met mijn virtuele schijven.
helpmij:thumb:

verwijder ze eens in apparaatbeheer.
en start de computer dan eens op.
Dan zouden ze weer geinstalleerd moeten worden.

Of zoals op de site van lucy fred staat kun je dit ook nog doen.

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
verwijder ze eens in apparaatbeheer.
en start de computer dan eens op.
Dan zouden ze weer geinstalleerd moeten worden.

Of zoals op de site van lucy fred staat kun je dit ook nog doen.

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Geplaatst door plloke
heb ik gedaan, en werkt niet.
maar heb wel iets anders vergeten te vertellen, het gaat namelijk om een code 19
en ik krijg deze melding.
windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigt zijn

welke windows versie gebruik jij / Xp doe dan een systeemherstel naar een datum dat het nog wel werkte.

Geplaatst door plloke
nee dat niet, is er geen manier om je register te herstellen
ik ben eruit ze doen het weer.
ben naar f8 gegaan en laatst werkende gegaan en nu staan ze er weer, allemaal bedankt voor de moeite en tot een volgende keer doeiiiiiiiii:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan