Cd-rom formatteren, zoals een floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb Windows XP en wil een Cd-rom of Dvd formatteren, zodat ik deze daarna via verkenner kan bewerken; zoals mappen aanmaken, files overzetten en eventueel deleten. Bij het benaderen van de Cd-rom in de brander of de speler ontbreekt in het contextmenu de functie “formatteren”. Indien ik b.v. de C schijf benader, is die functie wel aanwezig. Ik weet dat formatteren kan, maar het lukt me niet. Gaarne een aanwijzing.

Je zal een programma zoals InCD of DirectCD nodig hebben, om een cd/dvd als floppy te kunnen gebruiken.

cd/dvd leegmaken kan je toch ook met nero?
Greetsz Thooms.

Verplaatst Hardware overige ---->> CD / DVD recorders.

Bedankt voor de antwoorden; jammer dat het niet lukt.

In de brander, want de bestanden worden gewoon op de cd/dvd gebrand/gewist.

Ik heb namelijk een rewriteble liggen.
Als ik die in cdrom stop zegt ie dat ie leeg is.
Maar als ik er iets op wil branden.(word document ofzo) zegt ie dat er bestanden opstaan en of ik die dan wil overschrijven. Vond ik beetje raar.
Maarja bedankt en tot spreeks.
Greetsz Thooms.

in antwoord op JOZO. Het lukt niet om van een cd-rom of DvD een "floppy" te maken.

in antwoord op JOZO. Het lukt niet om van een cd-rom of DvD een "floppy" te maken.

Je zal een programma zoals InCD of DirectCD nodig hebben, om een cd/dvd als floppy te kunnen gebruiken.

Lukt dat niet met "InCD" of met "DirectCD", krijg je foutmeldingen, lukt het niet de programma's te installeren???

"Lukt niet" is niet echt een antwoord waar we hier iets mee kunnen, vertel wat je geprobeerd heb.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat crash bedoeld dat je niet zomaar bestand van je cd/dvd af kan halen.
Dit kan wel met een floppy.
Dus is het niet hetzelfde.
Greetsz Thooms.

Dat kan dus wel, en dat bedoeld crash ook.
Met bv het programma "in cd" van Nero kan je een cd/dvd-rw als floppy/hdd gebruiken.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je - zoals Crash zegt en Jozo aanhaalt - een rw branden en deleten. Maar dan wis je alles van de schijf. Dat is niet de opzet. Er wordt gesproken over INcd van Nero. Ik heb Nero prof maar kan Incd niet vinden.

Natuurlijk kun je - zoals Crash zegt en Jozo aanhaalt - een rw branden en deleten. Maar dan wis je alles van de schijf.
Zoals wij dat aangaven, wis je dus niet de hele cd/dvd rw, maar moet je met een apart programma werken.

Mocht INCD bij je Nero zitten, dan wordt het niet standaard geinstalleerd en zul je dat moeten aangeven bij de installatie(custom).

Laatst bewerkt:
Informatie over InCD
InCD is een programma waarmee u herbeschrijfbare schijven (cd-rw's, dvd+rw's en dvd-rw's) zodanig formatteert dat u deze op dezelfde manier kunt gebruiken als vaste schijven of diskettes. Dit betekent dat u vanaf elke gewenste toepassing bestanden kunt opslaan op, kopiëren naar of verwijderen van de schijf.

InCD maakt alleen gebruik van herbeschrijfbare schijven (CD-RW, DVD+RW en DVD-RW). Schijven waarnaar slechts één keer naar geschreven kan worden (CD-R, DVD+R of DVD-R) kunnen niet in combinatie met InCD worden gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan