CD-ROM herkent cd's niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yass

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
75
Nouja de topic titel zegt genoeg denk ik?

Hij leest dus geen enkele cd meer als ik een cd erin stop en ga naar de het D: station dan zegt ie dat ik er een cd(of ander geschikt medium) in moest doen.

En gister deed hij het gewoon normaal.

Bij Apparaatbeheer staat hij wel, en ik zie het ook gewoon onder deze computer alleen hij leest de cd's gewoon neit meer....

Bij Apparaatbeheer staat hij aangegeven als: E-IDE CD -956E/AKV, ik heb overigens ook een brander(E:).

het is trouwens een Pentium 4 1.8 GHZ met een 56x cd-romspeler.

Als je meer info nodig hebt zeg dan maar..

Help aub

Alvast bedankt:(
 
Verwijder hem eens uit apparaatbeheer.
Start de pc opnieuw op en opnieuw proberen.

Andere mogelijkheid:
Trek alle aansluitkabels los van de speler.
Start de pc opnieuw op en sluit hem weer af.
Alles opnieuw aansluiten en weer opstarten.
Hierdoor wordt de speler ook opnieuw herkent en ingesteld in het bios.
 
Wanneer je de opties van Jackall uitgevoerd hebt, en er is geen verbetering, dan denk ik dat je laser dood is. Als de speler buiten garantie is raad ik je aan een nieuwe te kopen of over te gaan op dvd.

MVG.

Armand
 
Hallo

Indien de betrokken lezer eentje is v/h merk a-open , dan hoop ik voor u dat deze nog onder garantie valt , heb hier al tientallen exemplaren v/h betrokken merk onder de loep genomen , deze waren echter allemaal terminaal....

De meeste andere lezers kun je altijd eens proberen om de leesoptiek te reinigen , ofwel manueel , of d.m.v. een reinigings c.d. ....

De meeste fouten worden nod steeds veroorzaakt door een vervuilde leesoptiek ....

Hopelijk ietsje dichter bij de oplossing???

Peter
 
Ik denk dat VDK hier gelijk heeft. Ik heb zelf ook veel werkervaring in dergelijke apparatuur en vaak ligt het aan de laser. Denk er wel om dat je de vloeistof bij de reinigings cd NIET gebruikt. Veel lasers vinden dit niet leuk, om over de elektronica bij overmatig gebruik maar te zwijgen.....
 
Hmm...vraagje: hoe maak ik m manueel schoon?

Maar ik ga denk ik mar op een DVD-speler over...wat is een goede?
 
drive losschroeven en de kop van de laser voorzichtig afwrijven met een droog wattenstaafje. Succes is echter niet gegarandeerd.

Dvd-spelers van de bekende merken zijn over het algemeen altijd wel goed. Ik ben zelf nogal fan van Asus en plextor.
 
Dus die A-open cd-rom spelers hebben daar vaker last van??
Ik heb dus zo'n cd-rom speler. Ik heb hem al eens een keer uit apparaat beheer gegooit. Maar dit helpt ook niet. Ik heb mijn pc pas 3/4 jaar, durf hem eigenlijk niet zelf open te halen en de stekkers los te trekken. i.v.m met verzegeling en garantie.
Zou ik hem dan nu terug moeten brengen?
Kan het echt nergens anders aan liggen, bepaalde instellingen.....
 
Nee, ik denk het niet. Ik zou hem terugbrengen. 't is nog in garantie..... dus profiteer er van zou ik zeggen :thumb:

Armand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan