CD-rom herkent sommige CD"s niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

FragHank

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Hallo,

mijn CD-rom herkent soms de CD's niet terwijl deze het wel doen op andere PC's.
Het betreft hier gekopieerde, maar ook orgionele CD's.
Het is geen DVD drive, maar ik weet niet welk type A-open het is.
Het is dus een A-open met 48 X speed. Op de aankoopbon staat het volgende (ik weet niet of het van toepassing is, maar toch) :
A-open 48X Speed Ide Inte
Lcode-5979
0031
Ik hoop dat iemand me ken helpen, want dit probleem doet al lang voor.

Sommige cdrom's worden gewoon niet herkend, het maakt niet uit welk merk het is.
Het is daarom verstandig om het bij één a twee soorten te houden die goed bevallen.
Kijk maar eens naaar de merken van de cdrom's, waarschijnlijk zijn het de cdrom's van een bepaald merk die niet worden herkend.
BiGWXXL

Het kan ook zijn dat de cd eerst nog gefinalized moet worden.

Geplaatst door hangmat
Het kan ook zijn dat de cd eerst nog gefinalized moet worden.
Nee, want op andere PC's doen dezelfde CD's het wel...
Ennuh, hij herkent sommige orgionele Cd's zelfs niet... ?
Mot ik dan kijken welk spel ik koop voordat die de CD herkent ?
Deze antwoorden lijken me niet logisch....
Ennuh.... Ik heb bijvoorbeeld GTA III (gekopieerd), allebei zelfde CD's, CD1 herkent tie wel, maar CD2 duurt soms wel 15 minuten voordat de Cd herkent is...

EDIT:
Ok misschien overbodig, maar ik heb het geluid opgenomen van de drive die de Cd niet herkent....
Staat hier !
Sorry voor de slechte kwaliteit trouwens... :o

Laatst bewerkt:
Ik had een cd met software die het in een bepaalde speler gewoon niet wilde doen (van mijn laptop). Die cd deed het in mijn andere pc's wel, en andere cd's deden het in mijn laptop ook. Pas na het finalizen van de cd (en het was een data cd) werd hij ook herkend in mijn laptop.

Ik herken het geluidje meteen. De lens van de speler is stoffig, dus hij kan de cd's niet goed lezen. Schoonmaken doe je door de drive open te schroeven, dan zie je de lens al zitten, die NIET met je vingers aanraken, maar alleen door een wattestaafje gedoopt in transparant kleurloos schoonmaakmiddel zoals alcohol, aceton, of isopropanol (daar maak je ook lp's mee schoon). Je hoeft de lens alleen maar een beetje schoon te poetsen, en dan wel opletten dat je geen pluisjes achterlaat of zo. Dan weer dichtschroeven en veel plezier!

Hallo

Let wel om deze lens te reinigen dient deze lezer te worden geopend en....automatisch garantieverlies (indien nog in garantie)

Alohol , eau de cologne ... ja , maar zeker GEEN ether of aceton gebruiken , veel lenzen /houders van c.d lezers zijn uit kostprijsoverwegingen uit plastiek gemaakt en worden hierdoor aangetast.

Peter

Bestaan er geen standaard cd cleaners, van die cd's die je in je speler moet stoppen en dan vrolijk laat reinigen?

Er zit geen garantie meer op, dus dat scheelt.... Ik schroef hem even open, en laat het weten als dit probleem opgelost is ! :thumb:

Hallo

Zo'n reinigings c.d. smeert enkel de smurrie wat uit , kan ook niet anders gezien het minuscule borsteltje.

Ik zou dergelijke reinigings c.d. enkel gebruiken in b.v.b. een auto c.d. speler , waarbij je eerst een half uur nodig hebt v/h uit/inbouwen v/h toestel....

Manuele reiniging is goedkoper en grondiger.

Peter

Yup, was te vuil...
Ik heb gelijk een nieuwe gekocht, daar was ik wel aan toe.
Toch bedankt ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan