Cd-ROM lade gaat niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
CD-ROM lade gaat niet meer open...

In apparaatbeheer (W98SE) staat dat het apparaat correct werkt.
Ik heb in apparaatbeheer de cd-rom al eens verwijderd (en de pc opnieuw opgestart), dit echter zonder resultaat.

Wie herkent dit probleem, of nog beter, wie heeft er een oplossing?

Gaat het niet meer open door op het open knopje te drukken, zit er toevallig een cd in die klemt, geeft de speler nog wel enige reactie op het knopje, er zit altijd een gaatje aan de voorkant, met een heel dun voorwerp kun je zo de lade eruit trekken omdat je hem dan ontgrendeld, kijk dan eens of er niet een berg stof of viezigheid aanwezig is.
Dat windows aangeeft dat het apparaat correct werkt is wel normaal, windows checkt de status vd speler als je deze opvraagt en die geeft aan de de speler voorzien wordt van spanning en dat hij klaar is voor gebruik.

Als je hem open hebt gemaakt kun je kijken of het elastiekje goed om het wieltje zit.
Als dit goed lijkt kan het wezen dat je motortje defect is.

MVG.

Armand

Extra info...

Er zit nu geen CD in en als ik op de eject knop druk gaat het lampje wel knipperen maar het laatje blijft dicht.
Als ik in 'mijn computer' met rechtermuisknop op het E station klik en vervolgens op 'eject' klik gebeurd er hetzelfde.

Ik vrees dat ik 'm toch open moet gaan maken :(

Als er een gaatje inzit zoals JJW al zei kun je dit aanklikken met een verbogen paperclip, de la zal dan vanzelf opengaan en moet je hem wel een beetje doortrekken.
Schoonmaken heeft meestal een goed effect (kan ook met een clean cd rom met zo'n kwastje erop; staat er wel stroom op de cd rom? Soms kan er wel eens een kabel zijn die geen contact maakt en dan moet je de kast openmaken en ff checken bij de voeding aan de cd rom.

suc6!!

Ik heb de CDrom speler er uit gesloopt, toen de lade open gemaakt met een veiligheidsspeld en een inwendige inspectie wees uit dat alles nog intact was.
Speler teruggeplaatst met open lade en toen de comp opgestart, en tot mijn verbazing doet ie het weer!!!

Misschien toch een slecht stekkercontact geweest?

Een ieder bedankt voor het meedenken...Speedlimit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan