Cd-rom leesprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Berichten
81
Hoi,

Misschien kan hier iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb op een goedwerkende pentium computer de harde schijf bewust geformateerd en wilde daarna win98SE opnieuw installeren.
Na opstarten m.b.v. opstartdiskette (met cd-romondersteuning) wilde ik via de cd-romspeler dus opnieuw installeren. Dit lukt niet... na het ingeven van setup <enter> krijg ik het volgende bericht:
CDR101: Not ready bezig met lezen station E

Indien ik bij "E" het dir-commando gebruik, krijg ik hetzelfde bericht.

Dacht dat het misschien aan de cd of toch aan de opstartdiskette zou liggen, maar op een andere computer werkt het allebei prima.

Cd-rom speler werkte prima vóór het formateren, en is verder nog niets mee gedaan.

Als proef heb ik nog een willekeurige andere cd-rom erin gedaan, en die werd wèl probleemloos gelezen....

Zou iemand hier iets op weten?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Sorry voor het late reageren, maar ben op vakantie geweest. Maar ff terg naar het probleem:

Ben inmiddels een stuk verder... daar win98SE installeren niet lukte, heb ik winXP Pro er op gezet. werkt prima... tot op het volgende: cd-speler wordt niet vermeld bij de verkenner ofzo... dus wordt niet gezien.
Heb deze inmiddels vervangen door een andere cd-romspeler (Mitsumi FX322M), en deze wordt wèl gelezen, staat dus gewoon als "D:" op de verkenner en ook bij "systeem" wordt hij gewoon herkend.
Echter: cd-romspeler leest géén cd`s.... ?????

Iemand hier een oplossong voor?

Bedankt.
 
Krijg je nog een foutmelding, zoals bijv. hier genoemd? Worden er onder DOS ook geen schijfjes gelezen? (Start op met Win98-opstartdiskette en controlleer het). Misschien is het lensje vuil\vettig?

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Benny,

Probleem opgelost !!! Al snap ik nog steeds niet waardoor....

Bij de 4e of 5e keer opstarten ging het ineens wèl???

En vanaf dat moment elke keer, geen problemen meer gehad...

In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.

m.vr.gr. Ton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan