CD-rom niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Hallo hardware deskundigen!

Ik heb pas een Abit AMD (900) board, en afgelopen weekend W2000 pro geinstalleerd. Nu worden CD-roms in mijn CD-rom speler en/of CD-brander (meestal) niet herkend. De apparaten staan keurig als master en slave opgesteld. Ze lezen/spelen beide gewoon audio cd's, en soms (meteen na het opstarten) ook data-cd's. Maar al snel "zien" de spelers niet meer dat er een cd-rom in zit.
In het BIOS staan ze beide op autodetect. De cd-rom speler is een 52x LG en nog geen 3 mnd oud. De burner is van HP en deze is al een paar jaar oud, maar gek genoeg laat de CD-rom speler het het eerst afweten!
Wie helpt mij? Ik hoef toch geen driver voor een cd-rom speler te downloaden; i.c.m. mijn pentium moederboard en W2000 pro deed ie het prima!

Groetjes een wanhopige Evelyn!

cd roms

Beste

heb je beide cdroms op één ide-poort staan?
als dat zo is dan zou ik ze veranderen: eentje op ide1 en de andere op ide2 (denk aan master en slave)
dan moeten ze werken!

succes

jean

dat is niet zo eenvoudig, want ik heb ook 2 Hd en mij is altijd verteld dat ik een CD-rom speler niet samen met een Hd op een IDE poort moet zetten???

Evelyn

cdrom/brander

zet dan die twee hd's bijeen en de cdroms bijelkaar.
maar een hd en cd dat mag samen zulle dat kan geen kwaad.

succes

jean

let wel op master en slave!!!

Ik heb de hd's en CD-rom spelers zo aangesloten;
hd master + hd slave IDE1
CD-rom master + CD-writer slave IDE2

cdrom/dvd

ok dat moet nu werken

zie in de verkenner als je ze ziet staan?

succes

jean

alles klopt alleen leest hij niet dat er een (data) cd in de speler(s) zit ....(alleen audio)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan