cd rom onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
3
Ik heb een laptop gekocht en windows 98 erop geinstalleerd. Het beeld is echter verkleind en ik kan in windows geen cd-rom installeren. Hoe moet ik verder...
 
Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer kies Eigenschappen. Klik vervolgens op het tabblad Apparaatbeheer. Staat de cd-rom speler in de lijst?

Mocht dat niet zo zijn klik dan op start/instellingen/confuratiescherm/nieuwe hardware. Voer de automatische detectie uit. Volg verdere instructie op van het scherm.

Groeten,
 
nogsteeds geen cdrom

Het probleempje met het beeld is intussen al opgelost, maar dat van de cdrom nog niet.
Windows herkent mijn cdrom nogsteeds niet.
Als ik een hardware detection doe merkt windows het ook niet. Ik weet ook niet waar ik een driver zou kunnen vinden. In dos doet hij het wel, maar in windows niet.

Het merk van de laptop is Compaq Armada 1590. (ik weet niet zeker als dat belangrijk is, maar ik vermeld het maar)
 
De eenvoudigste manier om het CDROM probleem op te lossen is om Windows "er overheen" te installeren, waardoor een volledige hardware detectie plaats vindt. Meestal staat op de harde schijf een map met .cabs bestanden waarin de setup van Windows kan worden gestart (meestal C:\Windows\Option\Cabs). Anders met een eventueel bijgeleverde Windows 98 CD (maar uiteraard niet een image CD zoals die vaak door Compaq is bijgeleverd).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan