Cd-rom onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Sinds vandaag ziet mijn PC de cd-drove niet meer. In apparaatbeheer geeft hij ook een vraagteken aan. Bij bewerken van Stuurprogramma geeft hij aan dat er geen beter programma is. Ook bij het zoeken naar een update van XP komt hij met niets nieuws.
Ik heb geprobeerd drivers te downloaden maar ook dat helpt niet
Wie kan mij helpen. Ik heb een creative cd5233E

In Apparaatbeheer de CD-Rom (met vraagteken) verwijderen.
Dan de PC weer opnieuw opstarten.
Als het goed is, zal Windows de CD-Rom opnieuw herkennen en installeren.

Heb je nou XP (zoals in je bericht staat) of windows 9* zoals uit de gekozen sectie blijkt?

cd-rom

Ik heb WIndows Xp

Mijn computer heb ik al een aantal keren opgestart en ook door de Cd-rom te verwijderen uit apparaatbeheer.
Nog steeds hetzelfde probleem.

Beter is, de connectors van zowel IDE alswel voeding er even uit te trekken en er weer opnieuw opsteken.

Vergeet niet, éérst de PC van het stroomnet af te halen!!

Ik heb de kabels los gehaald en weer opnieuw geplaatst. Maar helaas zonder succes.

Geplaatst door Zwollenoord
nee ik heb geen brander
Hmm, geen optie dus.:(
Soms verdwijnen cd-roms/brander als er verschillende brandsoftware gebruikt wordt.
Vandaar mijn vraag.;)

CD_rom onvindbaar

Ik hb inmiddels alle kabeld vervangen maar helaas nog steeds geen werkende Cd-rom. Als ik de computer opstart dan hoor ik wel dat hij bezig is. Hij herkent hem ook duidelijk in apparaatbeheer.
Ik weet ff niet meer wat ik moet doen . is een upgrade van mijn moederbord misschien een optie of moet ik iets in de bios wijzigen

Je kan kijken in je Bios of de primairy en secondairy IDE controller op "auto" staan zowel master als slave.

Je kan dat altijd proberen het kan geen kwaad als daar alles op "auto" staat.
Ik heb de secondairy slave uitgeschakeld in mijn Bios, omdat daar toch niks op aangesloten is.

Het is het proberen waard.
"Niet geschoten is altijd mis" zeggen ze wel eens.;)

Probeer die cd-rom eens in een andere pc uit,
dan weet je zeker of ie stuk is of dat het aan jou pc ligt.

Ik heb inmiddels een andere Cd-rom geinstalleerd en ook hier komt hij met hetzelfe probleem. Hij ziet welk apparaat het is en vervolgens blijft er een hardware probleem. via het zoeken naar een stuurprogramma zegt hij niets beters te vinden. Via de update wizard hardware zie ik de volgende melding:
WIndows kan apparaat niet starten omdat de configuratie gegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. ( code 19 )

Dit laatste heb ikuitgeveoerd en de cd-rom schijf is weer aanwezig
Dank jullie wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan