Cd-Rom opent en sluit automatisch, herhaaldelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Hi,

ff een vraagie wat hopelijk iemand wellis gehad heeft of kan oplossen.
Ik werk op de ICT afdeling van een groot kantoor en nu heeft een collega van mij een probleem, zijn cd-rom blijft open en dicht gaan.. zelfs als deze nog aan het opstarten is, bij bijv. het windows logo gebeurt het al.. heel vreemd, een virusscan ondekt niets.. ik denk aan een worm die zich in het register heeft genesteld maarja, als ik niets kan vinden... kan ik het er ook niet uithalen.. formateren helpt niet..

nu zit ik wel stoer te doen met me ict baantje, maar zelfs ik kom hier niet uit ... iemand bekend met deze bug ??

hellupppp

thx alvast

Andere cd-speler geprobeerd? Misschien hangt het schakelaartje wel en is het dus geen probleem in de softeware maar een doodordinaire hardwarefout.

ja geprobeerd, zelfs andere ide kabel eraan gehangen want die oude zaten allemaal knikken en draaien in maar nope, werkt allemaal niet...

nu heb ik dit ooit eens eerder bij mij zelf gehad, een pc waar ik toendertijd op school op werkte, die leraar had dat toen opgelost toen de les was afgelopen maar ja... hoe vertelde hij er niet bij..

Nog meer tips ?

Toch bedankt trouwens

Laatst bewerkt:
Hallo

Haal eens de i.d.e. kabel van die c.d. r.o.m.lezer er af.

Laat wel de voedingsplug erop.

Indien die nu nog steeds open/dicht gaat , is het de lezer zelf , mits die nu geen enkele sturing meer kan krijgen v/d p.c.

Vertoond deze p.c. nog andere kuren , dan zou ik ook nog eens de p.supply controleren .

Peter

Dankje peter, maar dit had ik ook zelf al geprobeerd ... het zit hem dus toch in de computer, ik neem aan dat niemand mij kan vertellen wat het is.. deze man gebruikt toch nooit zijn cd-rom dus ik haal hem er wel gewoon uit

thanks all
thumb-up.gif

dus een andere cdrom speler gaat ook open en dicht?

Hoi,

Je zegt: een virusscan ontdekt niets maar scan eens op housecall (als je dat niet reeds gedaan hebt)
Wie weet....

Suc6.

Staat er iets bij run in het register ?
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

ff checken maybe een grap

grapje?

als het een grap is,prob eens met je muis linksboven of in elke hoek of er iets te voorschijn komt om het proggie af te sluiten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan