cd-rom probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie33

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Hoi,

ik heb even een vraagje. Ik en mijn pa zijn bezig met ons motorrijbewijs. Om de theorie van het motorrijbewijs te oefenen, hebben wij een cd-rom met tig vragen. Heel handig, echter bij het maken van een examen komt het regelmatig voor dat het schijfje er mee op houd (hij blijft wel draaien, maar het programma "klapt" eruit) met als gevolg dat je al je vragen kwijt bent en dus weer opnieuw moet beginnen.
Ik wil dus nu het schijfje in zijn totaliteit op mijn harde schijf zetten om dit probleem te voorkomen.
Nu is mijn vraag, wat voor soort bestand ik van die cd-rom moet maken (een .bin, .iso ) zodat ik hem bijvoorbeeld met het programma "deamon tools" kan afspelen???

En natuurlijk, met welk programma ik zo'n bestand het beste kan aanmaken??

alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet Ron

ik doe het altijd met alcohol 120%

eerst installeren.
dan een image maken naar hardeschijf.
dan kun je het met alcohol 120% weer uitlezen.

alcohol120% is niet gratis by the fiets......

voor meer hulp over programma zelf en maken van images moet je zelf maar even in de help kijken.

het zou eigenlijk niet uit moeten maken welk soort image file je maakt. zolang je de juiste software hebt om het uit te lezen.

meestal als een software pakket een image bestand maakt kan hij het zelf ook wel uitlezen.

ik ben er inmiddels in geslaagd om een bin en cue file te maken (en tevens een iso bestand) maar de computer vraagt toch nog naar de cd-rom als ik dat bestand open met deamon tools. Nu heb ik al wat langer ervaring met no-cd cracks en die werken doorgaans fantastisch hehe, maar die heb ik in dit geval niet. Is er een mogelijkheid om die te maken of om dit op een andere manier tegen te gaan???

heb je hem wel eerst gedeinstaleerd en later weer geinstaleerd met deamontools?
anders pakt hij gewoon zijn oude map en die zoekt dan naar de echte cd-romspeler en niet naar de virtuele

de originele cd-rom hoef je niet te installeren. Hij draait het programma direct af van de cd-rom.

misschien een rare oplossing maar probeer de cd-rom een vanaf je brander te lezen.
ik heb ervaringen dat de brander beter leest dan de dvd-rom speler.
misschien helpt het.

Nou, het rare is dat ie het in beide stations doet. Ik heb namelijk een normale cd-rom speler (tevens brander) en een dvd-brander.

Vandaar dat het mij een goede optie leek om hem in zijn geheel op de harde schijf te zetten. Dan heb ik van dat wegvallen van dat programma ook geen last.

Als ik nu dat .bin bestand open met deamon tools, blijft ie toch nog om de cd-rom vragen. Dus dat moet ik alleen nu nog zien te verhelpen.

gr,
Ron

p.s. bedankt alvast voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan