cd rom speler en brander weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heel vreemd.. nog nooit gehad. Maar ineens zijn zowel mijn cd rom speler als mijn cd-brander weg onder XP. Ik heb plaatje bijgevoegd van systeembeheer. Als ik kies voor stuurprogramma bijwerken, dan geeft ie aan dat de nieuwste software reeds is geinstalleerd.. Wie o wie kan me helpen????

In deze situatie zou ik een herstelpunt terugzetten.
Start > programma's > bureau asso. > systeemwerkset en dan systeemherstel.

Zet het systeemherstel terug naar het punt waarvan je zeker weet dat het toen nog goed was.

Dit komt vaak voor als men easy cd creator verwijderd,
weet niet ofdat dit bij jou ook het geval is
Als dit de oorzaak is kan je bij easy cd creator op de site kijken hoe te handelen.

Suc6

tja

er werkte meer niet dus ik heb mijn comp maar leegehaald en nu doet alles het weer..

Ja dat zijn vervelende dingen.
Zelf heb ik voor al mijn pc's altijd een back-up gemaakt met GHOST dan kan je de hele partitie in een keer terug zetten, het bespaart veel tijd en je bent niets kwijt van je bestanden.

plan

Is nu ook mijn plan hoor.. comp was in de loop der tijd toch wel een beetje "vies" geworden (doe nl een hoop). Dus ik dacht dat een hele schone installatie geen overbodige luxe was.. en daarna meteen een image (dat bedoel jij toch ook met backup?).. Hoe lang duurt dat ong. (8 gig) om terug te zetten?

Als je een image van 8Gig met ghost terug wil zetten is afhankelijk van je systeem.
Mijn image's zijn ook rond de 7 a 8 Gig deze zet ik terug op een 800mhz pc HDD 7200rpm 8 mb catch in ongv. 30min
op een 2 Ghz pc HDD 7200rpm 2 mb catch duurt het ong. 20 min.
Als je bezit over een grote HDD kan je meerdere image maken, ik bouw hem langzaam op, draait de pc als een zonnetje dan maak ik een image als daarna meerdere progamma's zijn geinstalleerd en deze werken een maand goed dan maak ik weer een image.
Zo heb ik totaal van een HDD 3 image's staan.
Eerste image :schone windows met upgedate drivers en service pack , netwerk en adsl instellingen.
Tweede image is met alle progamma's.
Derde image is de laatste versie waar mee je werkt, als blijkt dat deze nadat hier meerdere progjes zijn bij geinstalleerd en hij draait goed, dan maak ik hier een image van en zet deze dan over image twee.
De laatste image van de 800 mhz staat ook op de 2 Ghz en andersom , laatst was mijn HDD defect en ik was blij dat de image opgeslagen was.
Als je regelmatig je image terug zet hoef je ook nooit te defragmenteren.

Groet, speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan