CD ROM Speler kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bianc

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Het volgende is er aan de hand;

De CDROM speler wordt wel herkend in de bios,
hij staat bij "deze computer", hij ziet de schijf die erin zit, ook in de verkenner zie je de bestanden die erop staan. Hij speelt zonder problemen af. So far so good!

En dan.. wanneer je de cd eruit haalt en er een andere erin stopt blijft hij de bestanden van de OUDE cd weergeven. Pas wanneer je de pc opnieuw hebt opgestart "leest" hij de nieuwe cd.

Wanneer je de nieuwe cd wilt afspelen, terwijl je de "oude" cd gegevens ziet, krijg je natuurlijk een error.

Inmiddels is op deze pc Windows XP opnieuw (schoon) geinstalleerd; dit heeft niet geholpen en de kast van de pc is nog nooit open geweest..

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Thnxx

Bianc

de computer die Bianc bedoelt, is de mijne...ja, ook als ik via Deze Computer de cd rom drive aanklik. Ik heb geprobeerd om de lade te openen via Deze Computer, maar dat maakt ook geen verschil. Hij herkent de cd alleen als die er in zit op het moment dat ik de computer opstart.

rani

geen idee hoor ik kan er ook niets over vinden. het zou kunnen zijn dat de rom niet meer zo kwiek is maar je zou eens kunnen proberen, de rom schoon te maken met een, cleaning disk, die kan je kopen, of dan het probleem is opgelost, weet ik niet? misschien iemand anders een idee? een andere rom proberen, als die voor handen is?

Het heeft er alle schijn van dat de speler de cd kan lezen. Echt kapot zal ie dus niet zijn. Hij lijkt echter niet te gaan lezen als je de la dicht doet.

Geplaatst door Wim1960
Het heeft er alle schijn van dat de speler de cd kan lezen. Echt kapot zal ie dus niet zijn. Hij lijkt echter niet te gaan lezen als je de la dicht doet.
dus?

Dit is een bekend probleem onder XP, heb et zelf ook regelmatig. Wat ik dan doe is het volgende:

Als de originele cd nog in de lade zit;

Doe de lade open, haal de cd eruit en doe de lade weer zonder cd dicht. Wacht ff tot het lampje is uitgeknippert, en kijk dan of hij nu nix (lees; geen data) meer weergeeft bij Deze Computer.

Als dit zo is, dan kan je de andere cd erin en hem gebruiken. Desnoods deze stappen herhalen, mocht et ook voor komen bij de andere cd's.

Heel omslachtig, maar bij mij werkt et elke keer!

Hoi, als je het configuratiescherm opend en dan systeem dubbelklikt>Apparaatbeheer>kruisje voor cd-rom aanklikken>klik op de cd-rom rechts>eigenschappen>instellingen en dan moet er een vinkje staan bij automatisch bericht bij plaatsen schijf.

Groetjes

Geplaatst door khk464
Hoi, als je het configuratiescherm opend en dan systeem dubbelklikt>Apparaatbeheer>kruisje voor cd-rom aanklikken>klik op de cd-rom rechts>eigenschappen>instellingen en dan moet er een vinkje staan bij automatisch bericht bij plaatsen schijf.

Groetjes

En bij verbinding verbreken moet ook een vinkje staan.

Hoi, klopt Maestro12 was het vergeten.:)

Groetjes

Ik heb dit probleem ook! Deze oplossing snap ik alleen niet.
Ik doe: configscherm>systeem>dvd-/cdrom-stations>eigenschappen
Nu heb ik vier tabbladen (Algemeen, Eigenschappen, Volumes, Stuurprogramma), en op geen van allen kan ik voor 'instellingen' kiezen.
Wat doe ik fout?

groeten

Ga naar : Start->Instellingen->Configuratiescherm->Systeem->Tabblad apparaatbeheer->klik de + bij CD-rom-> Dubbelklik op de betreffende cd-rom->Tabblad instellingen en plaats de vinkjes bij 'Verbinding verbreken' en 'automatisch bericht bij plaatsen schijf'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan