cd-rom speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

flepke

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
40
nadat ik een oude brander in heb gebouwd, doet mijn cd-rom speler het niet goed meer, het lijkt wel ofdat hij niet snel genoeg meer draait, er is geen hardware conflict en bij systeem staat dat het apparaat goed werkt. Wie kan mij helpen aub?
 
Hoe is de boel aangesloten? Wie zit op wat? IDE-1, IDE-2, slave\master, etc.

Groetjes,
Bennie
 
brander is master, rom is slave en allebei secundaire ide-controller(dubbele fifo)???
 
Bevestig je CD-speler eens op IDE-1 als slave.

Groetjes,
Bennie
 
nee, werkt ook niet, maar het is net alsof de speler te langzaam draait om spelletjes te installeren enzo
 
Begrijp ik het goed dat het zonder de aangesloten brander wél goed gaat? Staat DMA ingeschakeld? Zie apparaatbeheer.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi,

Het probleem, dat je dvd-rom speler trager draait herken ik! Ik kreeg echter dit probleem, nadat ik w98 opnieuw had geinstalleerd. En inderdaad, net als bij jouw, komt mn cd-rom niet meer op toeren (of maar een korte tijd), en gaat daarna sneller in toeren terug als voorheen.

Het installeren van diverse games lukt ook niet meer, (wat voor het opnieuw installeren absoluut geen probleem gaf).

Wat betreft master/slave....dit is niet veranderd, heb de computerkast niet eens open gehad...

Ben benieuwd naar info hierover...

ps, het gaat om een samsung dvd-rom sd612
 
heb de brander er weer uit gehaald en alles normaal aangesloten zoals het was(c=ide-1 master, rom speler=ide-2 slave) en hij doet het nog steeds niet, kan ik de snelheid van mijn speler niet ergens veranderen? Het lijkt mij nl wel erg yoevallig dat mijn speler kapot gaat als ik een brander inbouw .
Enne Pete, hoe kan ik controleren wat de snelheid is waarop mijn speler nu draait?
heeeeeeeeeeeeelp
grtz
 
Laatst bewerkt:
download cd speed en laat het programma de cd snelheid testen.

pe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan