CD-Rom speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo!

Mijn cd-rom speler doet het niet :(

Ik heb een grijze data kabel een klein zwart kabeltje vanuit de geluidskaart en nog een andere kabel met rode en gele draadjes?

Welke moet ik aansluiten? en hoe?

Alco

rode gele draadjes zijn voedingsdraadjes een molex stekker zit daarin die moet op de stroomaansluiting meestal de eerste als de cd rom speler helemaal alleen aan zo n datakabel is zet hem dan OP MA master met jumper aan achterkant zo n ding op pinnetjes, maar als er ook nog een brander aanzit kan je die beter op MA doen en de cd rom op SL slave. En hetzelfde geld voor harddisk en die datakabel moet natuurlijk op de plaatst waar die past geld ook voor geluid

Okee!

Hij staat nu op Master...
Maar nu als ik die andere losse datakabel met 2 stekkers... 1 van die stekkers in de CD rom speler doe, dan doe 1 van de 2 harde schijven het niet meer...
Trouwens als ik de datakabel niet aansluit en de overige kabels wel dan brandt het lampje van de CD Rom wel maar dan zie ik hem niet in Windows dus waarschijnlijk moet die datakabel er wel in!

Alco

Bedoel je met die data kabel die grote platte.

Als dan een van je HDD het niet doet , kijk dan of hij op slave staat [cd-rom] , controleer ook of de kabel niet is beschadigd bij de stekker.
Je HDD moet ook op master staan .
Dat de lampjes branden is normaal want je hebt de voeding al aangesloten.
Het dunne draadje is voor de audio voor de wav bestanden , deze sluit je aan op de geluidskaart , als je die niet hebt dan komt hij op het moederbord[ geluid on board] heet dat dan.

succes speedtouch

Ik zal even duidelijker mijn probleem omschrijven..

Mijn CD-ROM doet het niet..

Ik heb 2 harde schijven.
- 1 data kabel gaat naar beide harde schijven
- de andere datakabel heeft 2 stekkers maar er gaat 1 naar de cd rom en de andere zit los.

De stroomkabels zijn goed aangesloten..

- Wanneer ik WEL de datakabel aansluit ... Master of Slave? dan doet de cdrom speler het niet... het lampje brandt dan ook niet!

- Wanneer ik niet de datakabel aansluit.. Dan brandt het lampje wel...

Wat moet ik doen? Moet ie op Master of op Slave of moet ik de CD ROM speler aan de Datakabel van een harde schijf doen?

En welke moet dan op Master, welke op Slave?

Alco

Gewoon op de flatcable helemaal op het einde , de jumpers kan je op master zetten of op cable select
Als de cd-rom alleen op de ide kabel zit mag het niet veel uitmaken.

succes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan