cd-rom werkt niet gaat wel open

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnodesiree

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
ik heb een probleem
ik heb een compaq presario 1200 xl 103 laptop met een cd-rom speler van tohsiba de
xm 7002 b

deze werkt niet meer hij gaat wel open als ik op eject druk maar leest geen cd-rom
wat kan dit wezen
ben op zoek geweest op internet voor de driver maar kan hem nergens downloaden misschien weet iemand waar ik hem vandaan kan halen

de problemen zijn begonnen na de sessie quickrestore herstellen naar fabrieks instellingen
maar die cd-rom kan ik nu er niet meer in doen omdat hij niet meer leest

wie kan mij helpen???????????????????????????

Maak eerst een herstelpunt van deze situatie uit voorzorg.

Verwijder dan het CDRomstation in apparaatbeheer en start opnieuw op,dan wordt het station autom. opnieuw geïnstalleerd.

Hopelijk werkt het dan weer.

Greetz

Kabels nagelopen en wordt de speler wel in het bios gezien?

in de bios staat secondary master [cd-rom]

maar als ik het station aanklikt krijg ik een schermpje van windows-verkenner----------geen toegang apparaat is niet klaar

de kabels weet ik niet lijkt mij sterk wandt hij gaat wel open

Laatst bewerkt door een moderator:
de kabels weet ik niet lijkt mij sterk wandt hij gaat wel open
Dat zegt niet alles,je hebt n.l. 2 aansluitingen,een voor de spanning (drive kan open en dicht) en een flatcable.
Deze laatste lijkt ook OK want de drive wordt in het bios herkent.

Spijtig,maar een andere mogelijkheid dan nogmaals de quickrestore uitvoeren,zie ik hier niet :(

Misschien iemand anders nog een oplossing?

Greetz

Je kunt deze fix nog proberen.

Mocht dat niet werken, kun je in apparaatbeheer, de controller waar die cdrom aanhangt deïnstalleren, bij de ATAPI/ATA controllers, en rebooten, opnieuw laten installeren, en opnieuw rebooten.

cd-rom

ik heb het programma geprobeert en opnieuw opgestart maar dat maakt niet uit.

bij apparaatbeheer zie ik geen atapi/ata controller alleen +cd-rom als ik op het kruisje klikt staat daar toshiba cd-rom xm-7002b als ik hem aanklikt staat er dit apparaat werkt correct

Open apparaatbeheer eens en plak de schermafdruk eens hier.

Schermafdruk bijvoegen: [Alt][PrtScn] toetscombinatie

Start > Programma's > Bureau-accessoires > Paint, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Laatst bewerkt:
ik hoop dat het gelukt is maar dan wel op een andere manier

ik zie nog geen foto

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens met Everest, welke chipset er wordt gebruikt, misschien dat die niet goed zijn geïnstalleerd, alhoewel het met de windows drivers ook zou moeten werken, maar je weet 't niet, hè.

daar lees ik

geen cpu l2 cache gevonden dit veroorzaakt misschien problemen

en ook

sse wordt niet ondersteund pas u pc aan zodat sse wordt ondersteund

kan dit de mogelijke oorzaak zijn ?? en wat kan ik er aan doen????

Nee, dat heeft met de processor te maken, deze versie van Everest is al een paar jaar oud, misschien leest hij dat niet goed uit.

Maare, welke chipset wordt er aangegeven?

cd -rom

als ik chipset aanklik staat er

noord brug: VIA VT8501 APOLLO MVP4
zuid brug: VIA VT82C686A

Installeer eerst eens deze drivers, en daarna, na een reboot, kijk nogmaals eens in apparaatbeheer, of de controllers er nu wel bij staan.

cd-rom

het werkt nog steeds niet er blijft gewoon staan :
+cd-rom als ik op het plusje klikt verschijnt er toshiba cd-rom xm-7002b

bij besturing van geluid/video/spelletjes staat wel de via pci audio controller maar daar hebben we hiervoor niks aan

ik heb net ook al de toshiba uit de lijst verwijdert en opnieuw opgestart maar geen succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan