CD-rom werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurensvdAkker

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Wanneer ik een cd in mijn CD-rom (H) plaats dan hoor je de cdrom gaan draaien en geeft ook een icoontje.
Echter wanneer ik naar de cdrom ga geeft hij niet het symbool aan dat er een CD inzit.
En bij het aanklikken van de cdrom krijg ik de volgende melding.

H is niet toegankelijk een onjuiste functie.

Ook de schrijvende cdrom werkt niet meer om te installeren.
Echter je krijgt wel het symbool dat er een CD inzit.

Wie kan mij helpen?? Ik ben geen computer freak.

Mvg Laurens

Is dit bij elke CD zo ?? en idd zoals jozo al zij sinds wanneer is het en wat heb je ervoor voor dingen mee gedaan die je normaal gesproken niet doet ???

suc6 !

M@ikel

Ja ik weet geen oorzaak.

Ik heb net ook zitten kijken met Roxio Disk Copie en die geeft het volgende aan.

Creator API ziet niet alle CD-roms in het systeem

Ik gebruik niet iedere keer een CD-rom maar gisteren wilde ik er een programma inzetten en niets werkte.

Dus wanneer het is gekomen weet ik niet

Kijk de kabels eens na.
Lijkt me stug dat twee spelers tegelijk de geest geven.

Via Everest geeft hij deze CD-roms aan in het overzicht

Veld Waarde
Optische Station GoldStar CD-ROM CRD-8400B (40x CD-ROM)

Veld Waarde
Optische Station MSI CD-RW CR52 (52x/32x/52x CD-RW)

Heren allereerst bedankt voor jullie meedenken fijne kerstgedachte

Ik heb de download van Registertweak gedaan het programma installeerd zichzelf in een map als REST2514

Wat hield regel 264 in het programma vraagt nergens om een vingerwijzing.

De CD-rom werkt na het opstarten nog niet.

Daarna
Ook trend micro scan uitgebreid uitgevoerd geen infecties gevonden.

Weten jullie nog iets waar ik het mee op kan lossen?

Na registertweak regel 264 heb ik nog steeds dezelfde fout melding van de Cd-rom.

Ook de CDRw-rom geeft nog steeds 0 bytes aan.

Mvg Laurens
Ps We zullen doorgaan (Ramses)

Ik heb zelfde probleem
Gans de pc al open gegooid maar niets helpt (zou moeten lukken dat twee cd/dvd's stuk zijn - gewisseld).Gelieve uw oplossing door te mailen thx!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
ey

et kan ook best zijn dat je CD speler het gewoon heeft begeven maar het is natuurlijk wel raar dat ze het dan ineens allebei niet meer doen , misschien is het ook wel tijd voor een DVD-brander :p
Als laatste hoop zou ik zeggen haal de CD-Rom drive er is helemaal uit(uit je pC) en kijk dan of je iets kan zien waardoor die eventueel het niet meer zou kunnen dan en maak hem daarna dan goed schoon

Suc7 :thumb:

M@ikel

Heren bedankt voor jullie meedenken.

Maar als er iets los of vuil is dan zie je toch wanneer de CD-rom gaat draaien geen CD symbool.

Hij draait wel met een cd-rom erin kapot is hij dan waarschijnlijk toch niet?

Alleen hij ziet niet wat er op staat.

Ik heb via systeem herstel de computer op 17 nov gezet maar dit werkt ook niet.

Wie weet er nog meer oplossingen de laatste sugestie ga ik toch doen baat het niet dan schaat het niet.

Mvg Laurens

Hallo

Mits "everest" de betrokken drives nog herkend , dan herkend de b.i.o.s. deze uiteraard ook nog.

De elektronika is dus nog o.k.

Ik zou persoonlijk de betrokken p.c. eens opstarten met een diskette met c.d. r.o.m. ondersteuning , en dan zo eens de betrokken drives testen.

Zo weet je onmiddelijk of het konflikt door de huidige software op uw p.c. komt.

Want 2 drives tegelijkertijd defekt = heel onwaarschijnlijk. ...

Peter

Peter

Bedankt voor je meedenken.

Jouw note om met een diskette de CD-rom opgang te krijgen begrijp ik niet!
Kan jij hierover wat duidelijker zijn?

Mvg Laurens

Hallo

Mits de drives herkend worden door de b.i.o.s. , vermoed ik dat deze elektronisch o.k. zijn.

Als snelle controle , en om eventuele software konflikten in het gebruilte operating systeem uit te sluiten , stel ik voor , om de betrokken p.c. eens op te starten d.m.v. floppydrive "bootdiskette" , uiteraard eentje die c.d. r.o.m drives ondersteund....

Deze kun je bijvoorbeeld hier downloaden :

http://www.answersthatwork.com/Downright_pages/downrights_bootdisks.htm

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan