CD-rom wordt niet herkend....

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb sinds kort een nieuwe samengestelde computer, dvd-schrijver (NEC-1300) en dvd-speler (MSI) zitten op één ide-kabel en de 2 harde schrijven zitten ook op één ide-kabel. Nu is het probleem dat alles netjes herkend word in WinXP maar dat er geen cd/dvd gelezen kan worden. Ik mag hiermee terug naar de winkel, hier moet ik echter een uur voor rijden......en als het makkelijk opgelost kan worden dan doe ik dat liever zelf.
Wie kan mij helpen ? Volgens de winkel heeft het niets te maken met de jumpers en ook de aansluitingen op de ide kabel hebben hier niets mee te maken.....

Groet,
Olf

Download eens AIDA32 om te kunnen zien wat er allemaal op je PC zit. En of die CD/DVD aanwezig is en correct aangesloten is.
Kijk ook in de BIOS of hij herkent wordt ( pers. zou ik de Jumper settings even contr. master/slave).

cd

Hoi Will-Well !

schrijver en dvd speler worden vermeld in de Bios, ook XP geeft geen problemen aan. Zowel originele als gebackup-te cd's worden als leeg aangegeven bij "mijn computer".......ze worden dus gewoon niet gelezen en starten ook niet op.
De schrijver staat aan het uiteinde van de ide-kabel als slave en de dvd-speler staat als 2e (het dichts bij het moederbord) als master ingesteld. Volgens de computerzaak maakt dit niets uit (persoonlijk zou ik het omdraaien...) . Als de jumpers n.l. niet goed staan worden ze ook niet herkend in XP volgens hun.

Groet,
Olf

JA dan blijft er alleen nog over om ze in een ander PC te testen of ze werken en anders een uurtje rijden.

Installeer es de dvd-afspeelsoftware die is meegeleverd. Vaak is dat PowerDVD. Installeer deze en kijk of ie zo wel een dvd wil afspelen.

cd

Hoi Melvin !

Sorry, maar de bijgeleverde cd wordt ook niet herkend, dvd speler en dvd brander worden wel gezien en staan ook in de Bios maar de cd's die erin gestopt worden starten niet op en worden ook niet gelezen (leeg staat er als ik op het station klik)

Groet,
Olf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan