Cd-roms verdwijenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stoets

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hey iedereen,
ik heb het volgend probleem,
ik heb 2 cdrom's
maar als ik mijn computer opstart,dan vind ik ze nergens,start ik de computer dan opnieuw op,dan staan ze er weer wel,START ik ze dan WEER op,dan zijn ze weer weg?!?
weet iemand mss wat het is?
alvast bedankt

Controlleer de kabels eens. Loshalen en weer goed aandrukken. Of wissel de IDE-kabels eens om. Als de CD-spelers niet zichtbaar zijn, zie je dan uitroeptekens in apparaatbeheer? Zo ja, alleen bij de CD-spelers?

Groetjes,
Bennie

de kabels heb ik al gecontroleerd,ze steken te goei in,maar de cd spelers zijn totaal niet te zien,
dus ook niet in apparaatbeheer

Groeten
Kris

Maar zie je dan nog wel uitroeptekens?

Probeer ook het volgende: kijk bij het opstarten steeds in de BIOS of ze wel correct vermeld worden.

Koppel desnoods eentje los, en kijk wat Windows dan doet. Nog steeds hetzelfde?

Groetjes,
Bennie

hey, neen uitroep tekens zie ik ook niet,het hele gedoe van cd'roms is weg,ik heb nu ene uitgetrokken,en tot nu toe bolt alles trug goed
dus het zal wel aan die cdrom speler liggen,

Dus Bennie heel fel bedankt!!!!!!!!

Heb je ze beide op die manier uitgeprobeerd? Het kan ook aan een defecte IDE-kabel liggen.

Groetjes,
Bennie

neen nog niet beide,het waren 2 cd schrijvers,ene was van 12x8x32 speed en de andere 48x24x48
ik wou ze beiden gebruiken, zodat ik cd'kes rechtstreeks kon kopieren

Groetjes
Kris

Vraagjes:
Hoe zit het met de master slave instellingen van die cd-roms?
Wat heb je verder nog in de pc kwa ide apparaten (HD, ZIP, TAPE, DVD enz enz)?

De groeten,
Mark

ik heb nog 2 harde schijven,ze hangen elk op de eerste ide poort,en dan had ik de 2 cdroms hangen opde tweede ide poort
greetz

En hoe staan de master/slave instellingen op de cd-romspelers (is een jumpertje achterop de cd-romspeler naast de IDE kabel)??

Je kunt niet allebei de 2 cd-romspelers op master of allebei op slave hebben staan. En ik heb in het verleden ook wel eens problemen met autodetect gehad dus zat er eens 1 op Master en 1 op Slave.

PS ik weet niet of je branders burnproof zijn maar als ze dit niet zijn is het beter om ervoor te zorgen dat je de branders verdeeld over de IDE kabels dus zoiets als dit:
IDE 1 HD 1---------->Master
Brander 1--->Slave
IDE 2 HD 2---------->Master
Brander 2--->Slave

Je zou eventueel in de bios of in windows het nog zo kunnen instellen dat de juiste schijfstations worden toegewezen.

De groeten,
Mark

hey
ik had een cdrom speler op master staan,de andere op slave,en ze zijn alletwee burnproof.en in de bios waren ze altijd te zien,ook al zag ik ze erna niet in windows
greetz

Zou je eens willen kijken of het werkt als je de master/slave instellingen omwisseld.

En wat is het merk/type van de branders?

De groeten,
Mark

hey sorry voor het zeer late antwoord
andersom werkt het ook niet,ene schrijver is het merk van ACER (8*12/32) de andere liteon(48*24*48)
groetjes

Ik heb iets soortgelijks gehad , maar dan tijdens het gebruik kon ik ineens mijn brander niet meer benaderen .
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij lag dat aan het branderprog wat aktief stond in de taakbalk .
Ik geloof dat dat toen in-cd was , wat bij nero op de cd staat voor cd-rw .
Het was bij mij in ieder geval een software probleem .
Greetz arne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan