cd-romspeler problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultravolta425

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Hallo,
ik heb een probleem.
Kijk: ik steek een cd-rom(of dvd of cd-rw) in m'n cd/dvd-speler(asus dvd+r/rw 4x/2x
part nr: drw-d402p/d). Hij begint te werken (dat zie ik aan het geel lichtje dat schijnt) maar wanneer de cd/dvd zou moeten opstarten, gaat het lichtje uit en is hij gestopt zonder zelfs nog maar één ding te zeggen.

Nu, ik heb dat probleem wel vaker.
Er zijn 2 situaties:
1) wanneer ik gewoon windows XP heb:
dan werkt hij niet maar kan ik hem nog doen werken via de wizard nieuwe hardware. Hij leidt me dan naar de eigenschappen van mijn cd en van daaruit kan ik dan naar een troubleshooter en dan is het probleem opgelost. Maar ik moet dat natuurlijk wel iedere keer opnieuw doen.

2) als ik service pack 2 heb. (wat ik nu momenteel heb):
nu werkt hij helemaal niet. Je zou kunnen zeggen: 'verwijder service pack 2 dan'. Wel, heb ik al eens geprobeerd en toen crashte hij en heb ik XP mogen opnieuw installeren. Dan zat ik weer in situatie 1). Dus service pack 2 uninstalleren is geen optie.

Weet iemand wat ik moet doen?
Graag feedback.

Ga eens op zoek naar nieuwe firmware op de site van Asus. Zeker met SP2 blijkt verouderde firmware meer dan eens het probleem te zijn. Let wel goed op dat je echt de goede firmware gebruikt, anders kan je je hardware beschadigen.

Hallo

Moest dit mijn p.c. zijn ,dan start ik deze eens op d.m.v. diskette , met c.d. r.o.m. ondersteuning.

Zo sluit ik onmiddellijk eventuele softwarkonflikten uit.

Indien nog steeds leesfouten ,dan reinig ik de leesoptiek.

Peter

Google:confused:

Bootdisk.com vindt je ze, voor win98SE en dan degene met cd ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan