cd-rw en de dvd doen het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinier2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Hallo,

De cd-rw en de dvd komen niet meer voor in de verkenner. Wel bij apparatenbeheer maar met gele uitroeptekens. Heb al geprobeerd om drivers te install maar werkt niet.
Zie melding:Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Kon ook nergens de juiste drivers vinden.

Het zijn:
lite-on cd-rw sohr-52385
lite-on dvd sohd-167t

Nu heb ik op het forum ook gelezen iets over het register maar volgens mij was dat voor code (37).

Wie weet een oplossing?
Alvast bedankt.

Hoi , ff met google gezocht en kwam hier uit .
<B> link verwijderd, zie volgende reactie </B>
suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
kan gebeuren.

Er staat XP home op, Misschien is dat nodig voor een oplossing.

Ik heb ook nog een tip gekregen om xp opnieuw te gaan install. , maar dat vind ik nogal wat.

Deze oplossing werkt bijna altijd met Win XP
Kon het eerst ook niet geloven maar, heb het in alle keren hiermee opgelost op verschillende computers.

Probleem

CD-ROM toegang is niet mogelijk en/of er zijn foutcodes Code 31, Code 32, Code 19, or Code 39.

Oplossing:

1. Start Register Editor (Start>Uitvoeren>Type "Regedit" en druk op OK).
2. Localizeer de 'UpperFilters' en 'LowerFilters' waarde(s) in de volgende map in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. Selecteer de 'UpperFilters' waarde en daarna met de rechtermuisknop selecteer 'verwijderen' en bevestig met OK.
4. Selecteer de 'LowerFilters' waarde en daarna met de rechtermuisknop selecteer 'verwijderen' en bevestig met OK.
5. Sluit de Register Editor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan