cd-rw geeft melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

judith228

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Als ik een cd wil branden krijg ik de melding: " No drive was found for recording. Verify the selected recorder in the options dialog".

Me brander heeft het wel gedaan tot ik xp had geinstalleerd, nu heb window's 2000 maar krijg nog
steeds de zelfde melding.
Driver heb ik al gedownload.

Als je nero hebt, in bovenste balk > Recorder > Recoder kiezen.

als je de verkenner opent herkent hij hem dan wel als bv. e schijf?? Zoniet dan is ie waarschijnlijk verkeerd aangesloten.
zowel......

als je nero gebruikt zou je de nieuwste nero-versie kunnen downloaden, want wellicht dat je huidige nero-versie xp niet ondersteunt.
hEtzelfde geldt, meen ik, voor roxio easy cd creator, maar dat weet ik niet, want ik gebruik dit programma niet.

laat even weten weten op dit gelukt is.

peter

als het goed is word ie wel herkend, weet niet zeker (ik zit namelijk nu op me werk).

Easy cd creator heb ik geinstalleerd maar als ik het open krijg ik ook weer een melding.

dan vanavond effe checke of jouw versie van easy cd creator/nero xp wel ondersteunt!!!! anders zoals ik boven al zei een nieuwe versie downloaden, wellicht dat ie het dan wel doet.

peter

Me brander word wel herkend maar krijg nog steeds de zelfde melding.

Ik heb trouwens ondertussen window's 2000.

Ik heb de instructie gedaan wat er op de site staat maar nog steeds kan ik niet branden.

Ik heb al een andere brander geprobeert maar blijft de zelfde melding geven.

Ik zou het niet weten. Hoe heb je je brander aangesloten? Zie je je brander wel staan in apparaatbeheer en\of je verkenner?

Groetjes,
Bennie

Hij word wel herkend ja en is aangesloten op 1 stekkertje, maar dat was ook al zo toen ie het wel deed.
Ik denk dat het door xp komt, ik heb gister xp er echt helemaal vanaf gehaald, misschien dat ie het nu wel gaat doen.
Ik probeer het vanavond ff.

ik krijg dus nog steeds de zelfde melding,
het is raar omdat ie het wel gedaan heeft.
Zal het dan toch aan de aansluiting liggen?
De stekker zit er gewoon in, dus zou niet weten
waar het aan moet liggen??????

Eh ... ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen. En welke stekker bedoel je? Er zijn twee aansluitingen: die van de platte kabel die van de voeding. Hoe zit dat?

Groetjes,
Bennie

De stekker waar p5 op staat zit er in en dat platte stekkertje ook, die aangesloten aan stekker naast de geluidskaart.

Geplaatst door Bennie
Ik zou het niet weten. Hoe heb je je brander aangesloten? Zie je je brander wel staan in apparaatbeheer en\of je verkenner?

Groetjes,
Bennie

Antwoord op die laatste vraag? Als het antwoord nee is, zie je de brander dan wel in de BIOS? En weet je ook hoe die is aangesloten in termen van IDE-controller (1 of 2) en master\slave?

En is "stekker naast de geluidskaart" niet misschien een audiokabeltje? Er is een platte geribbelde kabel (flatcable) en er is een kabel met een witte, plastic stekker voor je voeding. Herken je iets?

Groetjes,
Bennie

Me brander doet het weer, eindelijk.
Een kennis heeft er naar gekeken, het lag aan
de IDE kabel.
Toch bedankt dat je me wou helpen!

Groetjes Judith...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan