CD-RW lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Wat ik nu weer heb:
Heb backup gemaakt op CD-RW met ECDC 4 onder W98.
Wil dit nu overzetten op pc met ECDC 5 )platinum) onder XP.

Zie bijlage voor het probleem.
Geeft wel aan dat de RW is beschreven (538Mb) maar als ik de mappen open, verschijnt er niets in beeld. Zwevende muis boven een van de mappen geeft de vermelding Lege map.

Wat er naast de 2 mappen te zien is, is het bestand "Non-Allocatable list".


Weet iemand wat ik moet doen.
Er zit een jaar werk op die CD!
 
Hoe heb je precies de backup gemaakt? Zou je niet weer ECDC 4 kunnen installeren en daarmee de backup terug kunnen zetten?
 
Ik heb de backup "gewoon" gemaakt door de 2 mappen te kopieren naar de RW.

Wil best ECDC 5 deinstalleren en versie 4 er weer op zetten, als dat DE manier is. Mogelijk iets simpelers te doen?
 
probeer het eens met de installatie van de udf reader.

http://www.roxio.com/en/support/udfwin/udfwinvhist.html

volgens google een mogelijke oplossing voor de "Non-Allocatable list" error met cd's die gemaakt zijn met direct-cd.

is helaas tijdelijk offline.

een andere optie is deze service uit te zetten.

IMAPI CD-Burning COM Service (start /uitvoeren/services.msc)

heb verder nooit met easycd creator gewerkt dus grote kans dat beide opties geen effect hebben.

pe.
 
Pete1 doelt op de goede richting: je hebt de bestanden als UDF weggeschreven op de CD-RW, en niet als een 'normale' ISO9660 cd zoals men normaal gesproken zou doen. Nu heb je echter een UDF reader zoals bijvoorbeeld INCD (van Ahead) nodig om het weer te lezen, als het gewoon met de verkenner niet lukt.
 
Kun je me ook zeggen waar de optie zit om de keuze te maken HOE je het wegschrijft? ('normale' ISO9660)

Ik heb overigens UDFreader (Adaptec) geinstalleerd, zowel als de EasyWrite reader (Nero). Daar zit het hem dus niet in.
 
Ai, ik ben helaas geen ECDC gebruiker dus ik zou niet zo 123 weten hoe dat zou moeten...

Is hiet misschien een idee om over te schakelen op Nero? Dat is erg populair en daar zit ook een eenvoudige wizard bij. ECDC is lang niet meer zo populair als vroeger.
 
Ik was gewnd met ECDC 4 te werken. Kreeg bij deze brander Nero. Kan daar niet mee uit de voeten.

Wat jij ook zegt, ieder is toch gehecht (gewend) aan z'n eigen programma.

Had ook problemen met de door mij gemaakte CD-RW's onder Nero, dus vandaar mijn stap om terug te gaan naar ECDC nu versie 5 platinum.

Maar kom nu dus weer tegen dat de RW's die ik met versie 4 heb beschreven weer niet door versie 5 worden gelezen.

LASTIG hoor, heb 3 pc's waar noagal eens gegevns mee werden uitgewisseld d.m.v. RW's. Netwerk is niet mogelijk vw afstanden en ontbreken van leidingen in het huis.

Zal blij zijn als alles weer werkt met ECDC 5.

Terugkomend op je advies: ik heb inmiddels de optie gevonden om te schrijven in dat ISO 9660, maar kijk daarvoor nog eens naar deze bijlage.

Mogelijk dat iemand nog een tip heeft om de standaardinstellingen te wijzigen?
 
hehe, lukt me vandaag allemaal niet zo. Hoop dat het nu goed gaat.
 
Probleem is via een omweg opgelost.
Heb bestanden van CD's teruggezet op oude pc met versie 4. Daarna op alledrie de pc's versie 5 gezet. Dus nu moet het goed zijn.

Is trouwens wel een gedoe geweest. Vreemd dat e.e.a. niet onderling uit te wisselen is.
Ben benieuwd, ik moet later ook bestanden uitwisselen met andermans pc, of dat nog problemen gaat geven.

(':thumb:')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan