CD-RW niet meer overschrijfbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter miso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miso

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Nadat ik bestanden heb gekopieerd naar een CD-RW en later nog een bestand wil toevoegen, krijg ik de melding dat de CD-RW vol is. Als ik op eigenschappen klik, zie ik dat er slechts 24 MB op zit, terwijl er eigenlijk 700 MB op kan.

Verder kan ik de namen van de bestanden op de CD-RW niet meer wijzigen.

Ik krijg dan deze melding: " kan de naam van foto1. niet wijzigen. De bestanden op deze cd-rom hebben het kenmerk Alleen-lezen. U kunt geen bestanden naar deze cd-rom kopiëren of verplaatsen.

De bovenstaande problemen heb ik proberen op te lossen door bij kenmerken de optie alleen-lezen uit te schakelen. Ook dit werkt niet. En het komt voor bij verschilende merken CD-RW's.

je zou een ander merk cd-rw kunnen proberen,mijn brander pakt ook maar 1 merk cd-rw.
heb je wel eerst de cd-rw geformateerd??

Ja, ik heb twee andere merken geprobeerd..
Wat houdt cd-rw formatteren in?

hoe wil je die namen veranderen dan??

via nero???
of in het mapje zelf??

Ik denk dat je 2 begrippen door elkaar heen haalt.
Als je met INCD iets op een rw zet kun je erin wijzigen.
Een CD-RW kun je (als je data of muziek brand) alleen dingen op zetten, niet er in wijzigen.
De reden dat je er zo weinig op kunt zetten kan wel eens te maken hebben met het feit dat er al gegevens opstaan. Je moet dus eerst formatteren of anders genoegen nemen met de overgebleven ruimte.
(Doe de rw eens in je rom en kijk met de verkenner of er wat op stat)

Nero geeft de mogelijkheid om de cd-rw te wissen (formatteren)

Laatst bewerkt:
Ik kopieer de bestanden door middel van snelmenu (dus op het bestand staan en met rechtermuisknop klikken, vervolgens cd-rw selecteren). Ik gebruik Windows XP. Ik heb gehoord dat je dan geen speciale programma's nodig hebt om te kopieren als je XP hebt.

Wat ik niet begrijp: werkt een cd-rw niet zoals een diskette of usb-stick? RW staat toch voor rewritable, dus ik kan toch gewoon bestanden toevoegenen overschrijven tot ik de maximale limiet heb bereikt?

Kan ik niet gewoon namen van bestanden (in het mapje zelf) wijzigen, bijv. Begroting1 naar Begroting2. Dit lukt met niet, want ik krijg de waarschuwing: kenmerk alleen-lezen, toegang geweigerd.
Tevens als ik een bestand wil verwijderen, wordt mij de toegang geweigerd. Ik kan wel bestanden toevoegen, maar die vervangt dan wel de andere, omdat er op de een of andere manier mijn gebruikte MB tevens het maximum aan capaciteit is. Mijn cd-rw met een opslaglimiet van 700 MB was al ongebruikt, voordat ik er iets opzette. Ik heb maar 24 MB aan data opgezet. Dus er blijft dan 676 MB vrij. Maar de computer geeft aan, dat er niets meer over is.
Ik snap nog steeds het formatteer-advies niet. Ik neem aan dat ik de cd-rw niet hoef te formatteren als ik zoveel MB over heb?

Je hebt ook geen speciaal programma nodig voor kopieren. Jij wilt echter een speciale techniek gebruiken.
Het zou kunnen zijn dat jij daar nog een programma voor hebt maar Windwos XP doet het volgens mij niet.
Je hebt
DIT nodig.
Voor deze manier van werken moet je eerst de cd/dvd-rw op een bepaalde manier formatteren.
Dan werkt het net zoals een floppy.

De andere manier (met Windows)is data of muziek branden op een cd/dvd-rw of r
Hierin kun je niets meer wijzigen.

Ik heb je advies over de cd-rw formatteren opgevolgd. Dat heb ik gedaan, via nero (erase cd-rw) Helaas...ik kan nog steeds mijn cd-rw niet gebruiken als een harde schijf of floppy.

Ik wil dus graag een cd-rw gebruiken als een harde schijf of floppy. Dus slepen, deleten, wijzigen van bestanden. Bij navraag heb ik vernomen dat bij Windows XP wel standaard een service zit ingebouwd. (ik werk met XP) en daarom niet een programma als InCD nodig zou hebben.

P.S. Voorheen werkte een cd-rw op mijn XP probleemloos als een floppy, maar sinds enkele weken niet meer.
Ik krijg alleen maar irritante waarschuwen dat de bestanden het kenmerk alleen-lezen hebben en dat ik geen toegang heb om de bestanden te wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan