CD-RW niet te lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniaxx

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Berichten
347
Dag beste helpmijers,

Sinds gisteren heb ik geprobeerd audiobestanden op een cdrw te zetten. Ik heb de cd eerst volledig gewist.
Daarna via Nero alle bestanden erop gezet. (334 MB)

Nu doe ik die cd in de cd speler, zegt ie ''no disc'' Is er iets verkeerds gegaan?
 
en als je met je rechtermuisknop op het betr station klikt
en dan op verkenner klikt zie je dan ook geen bestanden staan?
 
Nou, dan juist weer wel. Ik kan die audio wel afspelen op mijn pc. Maar zodra ik em in de cd speler van me stereo stop zegt ie no disc.
 
In een gewone cd speler? Grote kans dat die geen cdrw kan lezen
 
Maar het rare is dat ik vroeger wel gewoon cdrw kon afspelen op mijn stereotoren
 
Geplaatst door pcmaniaxx
Nou, dan juist weer wel. Ik kan die audio wel afspelen op mijn pc. Maar zodra ik em in de cd speler van me stereo stop zegt ie no disc.

Hoi,

Kan je CD speler uit je stereoset dan wel CD-RW's lezen?
Misschien zit daar het probleem.

Grtzzz.
 
Mijn cd speler kan gewoon cd-rw's lezen.
Mario: Hoe bedoel je met ''heb je de cd wel afgesloten?''
 
ik denk dat jouw stereo toren wel cd,r ondersteund maar geen geen cd,s die overschrijfbaar zijn, om het maar makkelijk uit te leggen!
 
Je kunt voor het branden kiezen of je de cd open wilt laten (multisessie) of wil sluiten (finalizen)
 
Geplaatst door seeburg100
ik denk dat jouw stereo toren wel cd,r ondersteund maar geen geen cd,s die overschrijfbaar zijn, om het maar makkelijk uit te leggen!

Volgens pcmaniaxx kan zijn cdrom dat dus wel aan
 
Geplaatst door m@rio
Je kunt voor het branden kiezen of je de cd open wilt laten (multisessie) of wil sluiten (finalizen)
maar dan zou hij het op z,n pc het toch ook niet doen mario?
 
Je hebt de cd toch wel in Nero als AudioCD gebrand?

Dus als DataCD, waar je vervolgens gewoon maar mp3-tjes naar toe hebt gesleept.

Want dan brandt hij het gewoon als een DataCD, en worden de mp3-tjes gewoon als MP3-formaat gebrandt. Dan is het logisch dat ie het op je computer wel doet, maar op je stereo niet.
 
ik heb idd het vermoeden dat 't probleem zit bij datgene wat Muurhond oppert:
je hebt mogelijk een "datacd" gebrand en dan "kopieert" Nero de bestanden naar de disk, terwijl als je kiest voor Audiocd (compileren) dan worden de bestanden gelijk "geconverteerd", zodat ze op elke player af te spelen zijn.................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan