CD-RW nutteloos?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AK74
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AK74

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb bij de HEMA een pak met 5 CD-RW's gekocht; 700 MB, 80 minutes, high speed, 4-12x, CD Rewritable. Maar ik heb er waarschijnlijk niks aan, of ik doe iets niet goed.
Via Nero Burning Rom had ik een audio-cd gebrand. Mijn computer speelt de cd wel af, maar als ik de CD-RW (met muziekbestanden) in een cd-speler stop, dan gebeurt er niets, of hij herkent hem niet. Onlangs had ik software gedownload van Philips om mijn DVD-recorder te upgraden òp zo'n CD-RW van de Hema; geeft mijn dvd-redorder "diskfout" aan. Zijn deze CD-RW's van de Hema nutteloos? Wat doe ik fout? Hoe kan ik er voor zorgen, dat ik wel muziek op een CD-RW kan zetten?

Ik heb een oplossing wat bij mij ook werkte ( zie bijlage) Je moet dus je brander instellen als standaard...

:thumb:

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 368
Zie de handleiding van je dvdrecorder.
Staat cd-rw wel in de lijst van ondersteunde discs?

Niet elke speler speelt alle merken cd's of dvd's. Dat verschilt per schijf en speler. Ook maakt het inderdaad verschil als jij een - cd brand en deze probeert te spelen op en = cd speler.

De kand dat het aan de schijf of speler ligt is dus groter dan het programma waarmee je brand.

Test je schijfje in nog een paar spelers en je zal zien dat hij op sommige andere spelers wel gewoon werkt.

Ik heb een oplossing wat bij mij ook werkte ( zie bijlage) Je moet dus je brander instellen als standaard...

Volgens mij is mijn brander al ingesteld als standaard!

- D:HL-DT-ST DVDRRWGSA-H20L [CD-R/RW]

Maar dat is ook het probleem niet. Het probleem ligt bij de schijf en de speler, want je hebt deze immers gewoon kunenn branden.

Niet elke speler speelt alle merken cd's of dvd's. Dat verschilt per schijf en speler. Ook maakt het inderdaad verschil als jij een - cd brand en deze probeert te spelen op en = cd speler.

De kand dat het aan de schijf of speler ligt is dus groter dan het programma waarmee je brand.

Test je schijfje in nog een paar spelers en je zal zien dat hij op sommige andere spelers wel gewoon werkt.

Ondertussen heb ik hem al in drie verschillende cd-spelers geplaatst, maar zonder effect. Normaal gesproken hoor je de cd eerst draaien en dan stopt hij, waarna je op play moet drukken. Maar bij die gekke CD-RW gebeurt er niets!!!

Ondertussen heb ik hem al in drie verschillende cd-spelers geplaatst, maar zonder effect. Normaal gesproken hoor je de cd eerst draaien en dan stopt hij, waarna je op play moet drukken. Maar bij die gekke CD-RW gebeurt er niets!!!

MP3'tjes??? Die worden namelijk vaak niet herkend door cd-spelers... (vooral de ouderen)

Probeer het eens met schijfjes van een ander merk (ff bij de buren vragen oid).

Je bent er zeker van dat de cd als audiocd is gebrand?

Maar dat is ook het probleem niet. Het probleem ligt bij de schijf en de speler, want je hebt deze immers gewoon kunenn branden.

Als ik een CD-RW van een ander merk koop, zal ik dan nog steeds hetzelfde probleem ondervinden of dan niet? Met het maken van Audio-cd's of MP3-cd's op een gewone CD-R heb ik nooit problemen gehad.

aanvuling, wordt die cd-rw wel afgesloten na het branden, als dit niet zo is zal deze het zowieso al niet afspelen op een standalone.

aanvuling, wordt die cd-rw wel afgesloten na het branden, als dit niet zo is zal deze het zowieso al niet afspelen op een standalone.

Ik heb net weer een audio-cd gemaakt op zo'n HEMA CD-RW om te kijken wat er gebeurt. Vijf muziekbestanden heb ik toegevoegd en daarna op branden geklikt. Na enige minuten was het "Brandproces voltooid". Hierna moest ik op "OK" klikken. Zodra ik hierna op "volgende" klikte ging de disclade met de gebrande cd al open. Dus hoe kan ik hem dan afsluiten?

MP3'tjes??? Die worden namelijk vaak niet herkend door cd-spelers... (vooral de ouderen)

Ik heb al tientallen mp3-cd's gemaakt en die kan ik in ieder geval op mijn dvd-recorder afspelen en op mijn auto-cd-speler. Het enige verschil is, dat ik die dan op gewone CD-R's brand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net weer een audio-cd gemaakt op zo'n HEMA CD-RW om te kijken wat er gebeurt. Vijf muziekbestanden heb ik toegevoegd en daarna op branden geklikt. Na enige minuten was het "Brandproces voltooid". Hierna moest ik op "OK" klikken. Zodra ik hierna op "volgende" klikte ging de disclade met de gebrande cd al open. Dus hoe kan ik hem dan afsluiten?

Op het moment dat je op 'branden' drukt, dan krijg je een menuutje waarin je oa de schrijfsnelheid kan ingeven, aantal kopieen kan ingeven EN de optie 'schrijf sluiten' kan je aanvinken.

Op het moment dat je op 'branden' drukt, dan krijg je een menuutje waarin je oa de schrijfsnelheid kan ingeven, aantal kopieen kan ingeven EN de optie 'schrijf sluiten' kan je aanvinken.

Zodra ik op "branden" druk dan verschijnt dit menuutje niet, maar begint meteen het brandproces/schrijven. Vóór dat ik op "branden" druk verschijnt er wel een menu met:
- Huidige recorder
- Schrijfsnelheid
*Meer: Schrijfmethode
Maximale snelheidsvaststelling
Simulatie
Schrijven (Deze is aangevinkt)

Maar nergens staat de optie 'schrijf sluiten'.

Ik heb "NERO EXPRESS"!

CD-RW's worden door de meeste audioapparatuur niet als audioschijf herkend.
Het ligt niet aan het merk Hema, maar het type schijf.

Ik vind het nogal raar.
Ik gebruik in mijn autoradio zelfs cdrw's. (dat zijn dan wel mp3-cd's)

Wat gebeurt er als je de cd in de computer doet en je verkent daarna de schijf (rechtermuis, als je in deze computer zit, op de cd-brander)
Krijg je dan alle nummers in beeld en welk formaat hebben ze?

Met audioapparatuur bedoelde ik geen auto-audio, die accepteert gelukkig wel meer formaten. PC's hebben er over het algemeen ook geen probleem mee.

ook dvdspelers hebben geen problemen.
Alleen vooral oude / dure dvd-spelers hebben problemen.

Je moet in de specs kijken of ze e.e.a. ondersteunen. De spelers die mp3-cd's ondersteunen mogen toch geen moeite hebben met cd-rw's..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan