cd' s spelen niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,

Ik heb zelfgebrande muziekcd's voor in mijn wagen. Die speelden de laatste tijd niet meer goed af. Ik kreeg de melding: "error cd" waarbij de cd speler de cd terug gaf.
Ik meende dat het de cd speler zelf was en kocht een nieuwe aan.
Nu blijkt dat ook deze de cd 's terug geeft met dezelfde foutmelding.
Ik heb de cd's nu allemaal herbrand maar toch heb ik terug hetzelfde probleem.
Heeft iemand enig idee ?

Dat kan aan je brander liggen, aan het merk schijfjes en aan de brandsnelheid.
Ik zou het in omgekeerde volgorde even uitproberen.
Probeer eens op een veel lagere snelheid te branden.
Wanneer dat geen resultaat heeft, probeer eens een ander merk schijfjes etc etc etc

Test die cd's ook eens in een gewone stereocdspeler? Heb je daar hetzelfde probleem dan ligt zeer waarschijnlijk aan de brandsnelheid.

de laatste tijd

Dat betekent dat het eerder wel goed ging met dezelfde schijfjes? Dus dat het 'zomaar' is ontstaan?

Het kan toch ook aan het format liggen. MP3 accepteert mijn autocdspeler niet.Via Nero brand ik een audio cd in cda format. Deze cd wordt "overal" geaccepteerd.

ik brand wel degelijk audio hoor en op een snelheid van 32 per seconde met nero

En een reactie op wat Mumzel, Jean en ik opperden?

Vroeger geen problemen gehad met die schijfjes , is geleidelijk ontstaan. Eerst haperden ze wat , dan meer en meer, versprongen ook stukjes verder in liedjes enz.
In gewone cd speler kan ik ze niet testen, want ik heb er geen.

Geleidelijk?
Wanneer je altijd dezelfde schijfjes hebt gebruikt in de tussentijd, vrees ik dat de brander de boosdoener is.

Ik vrees het ook dat de brander van de pc misschien versleten is.
Bestaat er niks om dit te testen ?

mumzel zei:
Dat betekent dat het eerder wel goed ging met dezelfde schijfjes? Dus dat het 'zomaar' is ontstaan?
Ik bedoel eigelijk of die fysieke schijfjes die al gebrand waren het eerder wel deden en nu niet meer.

ja, indd, in het begin speelden die wel goed af zonder problemen. Het probleem is geleidelijk ontstaan.

Ik ben nu op het idee gekomen om eens een origininele cd te laten afspelen en die speelt wél zonder problemen. Dus toch de cd brander van de pc die steken laat vallen ?

Hoi Claudine,

Laat ik er nog een extra factor bijslepen, nu we toch bezig zijn he. :)
Heb je toevallig je Nero geupdate een tijdje geleden? Persoonlijk moet ik zeggen dat vanaf mijn update naar Nero7 Premium ik nu haperende audio-cd's heb.

James :)

Aangezien het in dat geval daar niet aan ligt, zal het idd de brander van de pc zijn. Gelukkig zijn ook deze niet zo duur meer tegenwoordig. :)

Ik heb zelfs een cd-lezer gehad in mijn pc waar de kop van losstond. Die maakte allemaal diepe groeven in mijn cd's, al me cd's naar de vaantjes... maarja :p

James007 zei:
Aangezien het in dat geval daar niet aan ligt, zal het idd de brander van de pc zijn. Gelukkig zijn ook deze niet zo duur meer tegenwoordig. :)

Ik heb zelfs een cd-lezer gehad in mijn pc waar de kop van losstond. Die maakte allemaal diepe groeven in mijn cd's, al me cd's naar de vaantjes... maarja :p

Ben blij te zien dat je weer beter bent James :thumb:

't ja, dan maar vernieuwen zeker ? Het kan enkel daaraan liggen.....
Bedankt voor jullie ideën.

Het begint er wel op te lijken.
Je hebt vrijwel alles uitgesloten nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan