cd speler "kwijt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yolande

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2001
Hallo,

Ik heb een computer geformatteerd en bij het opnieuw installeren van win 98 kan het systeem de cd speler niet meer vinden.
Ik kan dus setup niet uitvoeren.
Bestaat er een soort van commando in Dos om het apparaat weer te herkennen of zo?
Of misschien een andere oplossing?

Bedankt,
Yolande
oja........de cd van win 98 is in orde hoor!

En als je opstart met een opstartdiskette en je kiest voor cdrom ondersteuning kun je dan wel bij je cdrom komen?

Hoi, bedankt voor je antwoord.
Ik start op met een diskette en dan gaat het mis.........de cd.rom speler word niet gevonden.
Dus ik probeer wel de optie "met cd rom ondersteuning"

Ik hoop dat je een suggestie voor me hebt!

doeiiiiiii
Yolande

Weet je toevallig het merk en type cd-rom speler, bij heel oude pc's/cd-rom spelers kan het weleens misgaan.

Staat je CD-speler wel vermeld in de BIOS?
Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Groetjes,
Bennie

Ja dat is pech cdrom is weg

Als het nog steeds niet gelukt is dan mag je wel een mailtje geven aan jarno@jarnojjw.fol.nl en dan stuur ik jouw een opstart flop die geschiekt is voor net iets meer dan 99% van alles comuters.

Want ik kan alleen maar bedenken dat je niet de goede drivers hebt voor jouw cd speler.

Groetjes succes...

Helemaal gelijk, alleen die opstart flop die je dan krijgt zit weer boordevol domee onzin zoals een hele hoop drivers voor verschillende cdrom spelers.
helemaal niet nodig.
Plus dat ik er altijd rekeing mee houdt dat bv een windows bij de setup graag een HIMEM.SYS wil soms als die niet aanwezig is kan hij geen test uitvoeren, geen test geen setup.

Afijn maar je zou hem inderdaad zelf kunnen downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan