CD speler leest CD´s niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonneke48

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Berichten
10
Onze CD speler werkt vaak niet goed: het lijkt of hij de CD´s niet meer kan lezen. Soms doet hij het wel meteen, maar meestal moet je een aantal keren opnieuw de cd aanzetten :evil:
Andere keren lukt het gewoon niet. Het lijkt of hij de CD niet meer kan lezen. Ook gaat het laadje niet altijd meteen open. Weet iemand of dit opgelost kan worden?
 
Kan zijn dat de lens vervuild is en dan leest hij hem niet of slecht. Er zijn speciale schoonmaak-cd's in de handel waar een soort borsteltje aan zit die de lens schoonmaakt
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het het cd station die defect was, dus ik ben dan maar een nieuwe gaan kopen en dan ging het cd station wel weer.
Misschien moet je eens andere kabeltjes nemen?
 
Hallo

Alle door u vermelde symptomen duiden op in de volksmond "een versleten drive".

Zo goed als zeker gebruikt deze drive een aandrijfriempje om te openen/sluiten.

Ditzelfde riempje wordt ook gebruikt om de "tray" intern omhoog/omlaag te laten bewegen.

Je kunt dit riempje meestal zien zitten als de tray is geopend.

Als dit slipt (uitgerokken door ouderdom en warmte) , komt de tray niet volledig omhoog , met leesproblemen als gevolg.

Er bestaan hier heel veel afmetingen/diameters in , en het zou me sterk verwonderen , of dit los verkrijgbaar is.


"Weet iemand of dit opgelost kan worden? " ---> ja , maar of het sop de kolen waard is ???


Peter
 
allemaal bedankt voor de reacties, ik denk inderdaad toch dat ´ie gesneuveld is. Het is een losse CD-speler, dus ik weet niet of je die dan kunt vervangen door een DVD-brander?
 
Je bedoeld een externe speler?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem.
Alleen zal een nieuwe dan wat duurder zijn dan de eerder genoemde 18 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me dus af of dat bedoeld werd met "Het is een losse CD-speler".
Vandaar ook de vraag in m'n reactie.
 
Gaat het inderdaat om een cd speler in een stereotoren? voor een euro of 20 heb je wel een dvd speler die je kan gebruiken voor het afspelen van muziek cd's ;)
 
het gaat inderdaad om een externe CD-speler die bij een "stereotoren" hoort. Maar ik vraag me wel af of zo´n DVD brander van 20 euro een goed geluid geeft, want voor die CD-speler van Arcan waren we wel een paar honderd euro kwijt toen.
 
Laatst bewerkt:
Het geluid dat uit die goedkope setjes komt is wel redelijk, maar komt niet in de buurt van je oude.
misschien is het beter een htpc te bouwen met een goede geluidskaart erin, dan heb je ook een goede kwaliteit geluidweergave en nog eens meer mogelijkheden ook, en dat voor een prijs lager dan die dure cd speler.
 
ik ben in die materie niet thuis, zoals je gemerkt hebt, en mijn vraag is dan ook wat je bedoelt met een htpc?
 
Wat is een HTPC:
http://en.wikipedia.org/wiki/Home_theater_PC

Erg leuk en inderdaad een stuk goedkoper met veel meer mogelijkheden.
Maar als je een complete set van Arcam hebt staan is het wellicht de moeite waard om die speler eens ter reparatie aan te bieden.
 
Een computer bedoelt voor het weergeven van diverse multimedia als digitale tv, films, muziek en noem maar op.
 
ik hoor net dat die set van Arcam van ons al 15 jaar oud is :d
we zullen eens gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik proef uit jullie reacties dat zo´n htpc een goede optie is, maar de weerstand thuis hiertegen is nogal groot (mindere geluidskwaliteit).
 
met een goede geluidskaart kan de geluidskwaliteit juist een verbetering zijn.
 
Dat dacht ik al want als iemand zo'n mooie dure set aanschaft gaat het meestal om een audiofiel (No pun intended)
Vandaar dat ik zei dat het wellicht de moeite waard is om die speler ter reparatie aan te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan