Cd-speler spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Mijn computer ziet opeens de cd-speler en -brander niet meer. Kan er een instelling veranderd zijn?
I.

Ik had hetzelfde probleem nadat mijn PC besmet was met het Sasser virus.

Bedankt Raj. Maar ik ben virusvrij, heb ook de jongste virusdefinities en updates van XP geïnstalleerd. Nog een andere suggestie?
Overigens, hoe heb je de cd-speler weer aan de praat gekregen?

Ik heb m'n harddisk geformatteerd en XP opnieuw geïnstalleerd. Dat is dus ook geen oplossing.

Probeer eens in apparaatbeheer (device manager) je de CD-ROM installatie ongedaan te maken. Daarna opnieuw opstarten. Misschien dat ie dan wel weer herkend wordt.

Kijk hier eens. Wees wel voorzichtig met veranderingen aanbrengen in het register, maak zonodig eerst een back-up.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de Upperfilters en Lowerfilters verwijderd uit het register, maar de beide apparaten bleven onzichtbaar.

Toen een aantal keren Systeemherstel gedaan (naar steeds langer geleden).

Kwam ook nog op het idee om Easy CD Creator dan maar eens te deïnstalleren en opnieuw te installeren, het eerste lukte prima maar het laatste ging uiteraard niet (zonder cd-speler).

Toen in arren moede toch de kast maar eens opengemaakt - en ja hoor, de IDE-kabel zat geheel los. Handig, dat Dell harmonica-systeem.

Het houdt je weer heerlijk van de straat en uit je slaap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan