CD tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sietze Terpstra

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2001
Hallo,

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar het juiste a twoord heb ik nog niet.

Bij het branden met Nero 5.5.8.0, vink aan: tekst op CD.

Na het branden speel ik af met W-Player of Musicmatch.

Beiden geven niet weer wie de artiest is en de nummers.

Hoe kan ik dit wel opnemen?

Alvast bedankt.

Op de cd is niet alleen ruimte voor audiodata, maar ook voor allerlei aanvullende informatie, zoals tekst waarmee de titel en artiest van elke track wordt beschreven. Momenteel bieden slechts zeer weinig audio-cd-spelers de functie CD-Text. Als een audio-cd-speler CD-Text niet ondersteunt, kan deze cd's met CD-Text op precies dezelfde wijze afspelen als 'normale' audio-cd's zonder CD-Text. Dit is mogelijk omdat de aanvullende CD-Text-informatie voor het begin van de audiodata in het inleidingsgebied van de cd wordt opgeslagen.

Je dient te beschikken over een cd-recorder die CD-Text ondersteunt om CD-Text naar een cd te kunnen schrijven. Je kunt alleen in de DAO-opnamemodus (disc-at-once) CD-Text schrijven. In het dialoogvenster Recorder kiezen van Nero kun je controleren of jouw recorder deze functie ondersteunt.

Hallo,

Bedankt voor je reactie Pasja, ik heb een Lite-on LTR
24102B. Bij Recorder kiezen stat dat hij CD-tekst
ondesteund.
Dus denk ik hij moet dit weer geven bij het afspelen.

Of moet je toch nog iets anders instellen bij de CD-RW
of in het brandt progamma!

Info

Je had gewoon verder moeten gaan in je eerste vraag ipv deze nieuwe vraag te beginnen, maar goed.
Ik denk ook dat de software die je op je computer gebruikt CD-tekst moet ondersteunen (lees: kunnen lezen/encoden). Kijk eens op deze pagina, misschien kan je er wat mee
http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/cdtext.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan