CD van Dell voor herinstallatie XP wordt geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke dell heb je?
Het zou kunnen dat je een andere cd nodig hebt, om windows opnieuw te kunnen installeren.
 
het is een dell dimension 8300.

hoe zou ik dan aan een nieuwe cd kunnen komen dan?
 
Wat ik al dacht.

Je moet tijdens het opstarten (dus net voordat normaal windows opgestart wordt) de toets f12 ingedrukt houden. Je komt dan in een menuutje.
Hier kies je voor de optie cd (waarschijnlijk optie 4).

Nu moet je verder komen.

Heb jij trouwens 2 cd-drivers?
Iemand anders met dezelfde pc had 2 cd-spelers. Je moet hem in de juiste doen (try and error)
 
Hoi Marsmannetje,

Ik heb die optie 4 als eerste geprobeerd maar daar lukt het niet mee.
Het lukt denk ik niet omdat het geen originele recovery cd of installatie cd van Windows is, maar van Dell zelf.
 
Hoi Marsmannetje,

Ik heb die optie 4 als eerste geprobeerd maar daar lukt het niet mee.
Het lukt denk ik niet omdat het geen originele recovery cd of installatie cd van Windows is, maar van Dell zelf.

optie 1 - master drive ook geprobeerd?

Als het goed is (ik heb de pc niet) heb je deze opties:
1. Normal
2. Master Slave
3. HD
4. CD-ROM
5. ??

2 en 4 is opstarten van 1 van de 2 cd-drives.
Als je 4 al hebt gedaan, dan moet je 2 ook eens proberen.
Als dat niet helpt de cd in de andere drive doen en dan ook allebei proberen.
 
Ik heb de volgende opties staan:

1. normal
2. primary master drive
3. hard-disk drive c:
4. ide cd-rom device

5. system setup
6. ide drive diagnostics
7. boot to utility partition

Ik ga nu nr. 2 proberen
 
en ik heb al snel het antwoord: Windows start gewoon weer op.

Ik heb maar 1 cd speler. de dvd-speler is secondary slave.
 
Volgens mij gaat dat zowaar lukken!

Heb ik nog 1 vraag. Ik heb 2 harde schijven in mn pc zitten.
Een 2e er zelf bijgezet vorig jaar, als slave.

als ik nu windows XP opnieuw installeer geeft dat toch hoop ik geen problemen he.
Zou toch wel een persoonlijke ramp voor me zijn.
 
nee. Moet geen probleem zijn. Formateer wel de juiste schijf. Of koppel degene die niet geformateerd mag worden voor de zekerheid af. Wat niet aangesloten is kan ook niet verziekt worden. :cool:
 
je hebt gelijk, laat ik dat voor de zekerheid toch maar even doen.
Bedankt voor zover he!
 
Voor een volgende keer.....iedere Dell heeft een bootmenu-> druk tijdens het opstarten op F12, kies daarna in het verschijnende menu het gewenste apparaat om van te booten en bevestig met spatie. (hoef je helemaal niet in de bios te zijn, ongeacht welke volgorde daar staat) :rolleyes:
 
Ok bedankt Maestro, alleen hoop ikzelf niet op een volgende keer ;)
 
hmmm ik krijg weer een vreemde melding waar ik geen raad mee weet:

Om windows XP op de geselecteerde partitie te installeren (daar waar XP nu ook op staat) dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven:

Onbekende schijf

Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met windows XP

Als ik de installatie van windows xp wil voortzetten, dien ik terug te gaan naaar het scherm waarin de partitie kan worden geselecteerd en dien ik op de bovenstaande schijf een pafrtitie te maken die compatibel is met windows XP.
Als er geen ruimte op de schijf beschikbaar is, dient u een bestaande partitie te verwijderen en vervolgens een nieuwe partitie te maken.

Druk op Enter om naar het genoemde scherm terug te gaan.


Ok, ik heb de schijf vorig jaar in partities opgedeeld, te weten 3. 1 waar windows op staat en 1 voor Documenten en nog eentje (beide zijn leeg trouwens). Ik had de partitie geselecteerd waar nu windows XP op staat.
Er is ook nog een heel kleine FAT partitie van 47 mb

Terug in het 1e scherm heb 3 opties

1. druk op ENTER om windows XP te installerren op de geselecteerde partitie (had ik zojuist gedaan met als gevolg de bovenstaande melding)
2. druk op C als u een partitie in niet gepartitioneerde ruimte wilt maken
3. druk op D als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen.


wat een gedoe joh ;)
 
Als ik op D druk om die partitie te verwijderen waar nu XP op staat en waar ik XP nieuw erop wil hebben krijg ik de volgende melding:

Dit is een systeempartitie. Niet zomaar verwijderen alleen als ik zeker weet dat het geen bezwaar is dat de programma's die erop staan weg mogen.
He verwijderen van een systeempartitie kan betekenen dat uw pc niet meer vanaf de vaste schijf kan worden opgestart totdat de nstallatie van Windows XP is voltooid.

Kan ik deze partitie nu zomaar verwijderen? en dan? waar moet XP dan op worden geinstalleerd, want partitie weg dan is ook die ruimte van die partitie weg.
 
Normaal gesproken moet je een optie krijgen om de partitie te formateren.

Anders moet je gewoon de 3 partities verwijderen en weer 3 nieuwe aanmaken.
 
1. hoe zit het met die FAT partitie? die gewoon laten staan?

2. En hoe en waar kan ik dan formatteren?
 
die kleine fat laten staan. Ik denk (weet haast zeker) dat dit de partitie is waar die F12-menu van dell op staat. Dus als je die verwijderd, dan werkt dat menu niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan