CD weg bestanden weg en CD voor oog leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Ik heb een CD met een database erop.
Omdat in deze database allemaal verwijzingen staan naar andere bestanden moeten deze bestanden naar de locale pc gekopieerd worden.

Nu heb ik in de autorun.inf een regel gezet die een batchfile opstart.
Deze batch file kopieerd de bestanden gewoon simpelweg naar de temp map en start dan automatisch het programma op.

Het is alleen niet de bedoeling dat iedereen aan deze gegevens komt die de pc daarna nog gebruikt en het beste is dan natuurlijk dat deze verwijdert worden zodra de CD uit de CD-rom is.

Kan dit? En zo ja hoe dan?

Nu kan de gebruiker alle bestanden op de CD zien en dat is niet de bedoeling.

Is er ook nog een mogelijkheid om de CD leeg te laten lijken buiten het attribuut verborgen?

Bedankt!

P.S. ik wil niet dat er op het einde speciale programma's nodig zijn om de CD te openen!
De CD moet dus in iedere willekeurige pc gedaan kunnen worden.

:confused:
Je zou de explorer in kunnen stellen om de CD-rom drive niet te laten zien.
Dit kan met TweakUI :)
.

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik er geen speciaal prammo voor nodig heb want het was voor klanten.

Maar het probleem is al opgelost. De bestanden hoeven niet meer verborgen te zijn. Dus kan het gewoon erop gezet worden.

De mensen die hun hersens hiervoor hebben laten kraken, toch bedankt!

mischien...

misschien als je een nieuwe cd maakt kun je de mappen verbergen...
dit doe je op de volgende manier:

Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt verbergen, dan eigenschappen,
dan zie je bij de optie Kenmerken: alleen-lezen en verborgen, klik op verborgen,
en dan klik je op ok/toepassen of zo iets... ik weet niet of dit precies klopt want door een stom virus kan ik de rechtermuisknop in de verkenner niet gebruiken :rolleyes: maar ja

Als je de verborgen map toch wilt bekijken doe het volgende:
Klik in de verkenner op: Extra - Mapopties - Weergave - vinkje zetten bij 'verborgen bestanden weergeven'

Ik weet van m'n basisschool dat niet alleen de Administrator deze instellingen kan verranderen, maar iedereen... Dit zal wel te verranderen zijn

probeer dit maar eerst eens op een nieuwe map uit ;)
voordat je het met de database uitprobeert

Zoals ik al zei het is eigenlijk al opgelost omdat de bestanden niet meer verborgen hoeven te zijn.

Ook had ik in in mijn vraag staan buiten het attribuut verborgen. Dat is eigenlijk wat je hier beschrijft!

Toch bedankt voor de moeite :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan