CD wordt door canon printer niet in het middeen geprint

Status
Niet open voor verdere reacties.

trappetony

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Hey beste allemaal,

Ik heb het volgende vervelende probleem. ik probeer met een canon pixma ip4500 en Nero8 een cd te printen. met mijn vorige printer lukte dat probleemloos (een pixma ip 3000) maar bij deze lukt het mij maar niet om de afbeelding recht op het schijfje te krijgen, er blijft een wit randje aan de onderkant over.
In Nero kan je wel verschillende papiersoorten en/of schijfjesmaten kiezen maar de canonpixma ip4500 staat hier niet tussen (wel andere typen) ook is er een mogelijkheid om een eigen papiersoort aan te maken maar ik weet niet hoe en wat ik voor maten ik hier allemaal in moet stellen.
Is er iemand die hier wat ervaring mee heeft en mij kan helpen en/of tips kan geven?
Bij voorbaat alvast dank voor de aandacht.
Trappetony:thumb:

Als ik je vraag nou eens zou begrijpen... :confused:
Je hebt het over het printen van een cd met Nero, terwijl de iP4500 met de standaard labelprint software van Canon direct in full color op CD's en DVD's kan afdrukken met de bijgeleverde houder. Jij hebt het over papiersoorten...? Bedoel je dat je labels wil printen voor op je cd's te plakken terwijl deze Canon de schijfjes zelf kan bedrukken?

hey,
De printer:
ik heb cd schijfjes die bedrukbaar zijn.
De printer is geschikt om schijfjes te bedrukken.
Met een "adapter"(noem je dat zo?) gaan de schijfjes in de printer en worden zo geprint

Nero8:
.(nero coverdesigner 3)
bovenin de balk is een selectievak waar je papiersoorten kan selecteren. hiertussen staat ook o.a "CANON PIXMA IP 3000 CD PRINTER"
met mijn vorigge printer selecteerde ik deze en stond de afbeelding keurig op de schijf geprint.
Mijn huidige printer komt in dit rijtje niet voor.

Nu staat de afbeelding iets naar rechtsboven verschoven en heb ik een onbedruktte witte rand aan de onderkant

Nu ben ik al bezig geweest om via Bestand---papiersoorten---door gebruiker gedefinieerde soorten een eigen afdrukoptie te maken maar dan moet ik bepaald maten/afmetingen/afstanden invoeren.
Dit heeft mij nu al een aantal schijfjes gekost dus zonde.

Mijn vraag is dan ook: weet iemand de juiste maten/afmetingen die ik eventueel moet invoeren en of misschien welke instelling de juiste kan zijn.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben en alnog bedankt voor de aandacht

Als je dat Nero programma eens update dan is er misschien ondersteuning voor deze printer aanwezig.
Heb je een speciale reden waaom je niet het standaard Canon labelprint programma gebruikt wat bij de printer wordt geleverd?

Als je dat Nero programma eens update dan is er misschien ondersteuning voor deze printer aanwezig.
Heb je een speciale reden waaom je niet het standaard Canon labelprint programma gebruikt wat bij de printer wordt geleverd?

Hey,
update is er verder niet en ik gebruik nero omdat ik het altijd al gebruikte en eigenlijk niet bekent bent met het bijgeleverde programma. Deze is ook in het engels en dat maakt het dan ook weer iets ongemakkelijker
Groetjes
T.T

Oke, dat het engels was dat was me nog niet eens opgevallen, zo makkelijk werkt het. :D
Heb er nog maar een paar DVD's mee geprint maar de eerste was al meteen perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan