Cd-writer en DVD brander onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

GFB_VoLKaN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik heb een vraag. Ik heb al vele informatie gelezen over mijn vraag maar heb er niks tussen kunnen vinden wat mij heeft geholpen. Ik had eerst een cd writer en een dvd speler in me pc. Nadat me dvd speler defect was, heb ik een dvd brander gekocht en erin geplaatst. In het begin ging het heel goed, geen enkel probleem.Ruim een maand geleden kwam ongeveer het probleem en toen had ik het druk met school dat ik er toen niks aan heb gedaan.

Ik was een dvd aan het branden op nero en toen liep het vast bij 40% ongeveer en na wat gedoe heb ik mijn pc opnieuw opgestart. Daarna tot mijn verbazing zag ik mijn dvd brander en cd brander niet meer staan in deze computer. In apparaatbeheer stonden ze er ook niet. Maar af en toe waren ze wel weer zichtbaar en kon ik ze gewoon gebruiken, dus daaruit kan ik opmaken dat ze niet defect zijn. Dat van die upperfilters en die lowerfilters wilde ik proberen, maar de upperfilters en lowerfilters stonden er niet bij in die map. In de bios zie ik alleen bij Primary Master mijn dvd brander, bij de rest staat auto. Ik weet niet of het aan de bekabeling kan liggen want soms zag ik hem wel weer, maar de laatste 2 dagen helemaal niet meer. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen...

probeer het eens zo.
kabel op het bord van de cd/dvd los .
ook de stroom kabel van de drive .
start de pc op en haal het brander progg van de pc af .
sluit de pc af dus helemaal uit .
steek de ide kabel weer op het bord en ook de stroom op de drive .
win geeft aan dat er nieuwe hardware is gevonden en installeer de drivers daar voor .
zet nu je brander software er op en update het naar de laatste versie .
je kan ook eens de aspi drivers er op zetten

Ik heb de brandprogramma verwijderd en de pc afgesloten, daarna me oude defecte dvd speler aangesloten en me pc weer opgestart. Daarna zag ik hem daar staan. Dus heb ik me pc weer afgeslote daarna de brander weer aangesloten en daarna zag ik die ook en kon ik hem ook gebruiken. Later zag ik ook me cd-writer er staan, maar die is inmiddels al weer weg, maar de dvd brander is er nog wel. Ik heb nu ook nero 7 geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan