CD Writer lade gaat vanzelf constant open en dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojoo

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo
Al sinds enkele maanden gaat mijn lade van de cd brander,van zelf automatisch open en dicht ,om gek van te worden!:evil: Ik heb nu binnen in de PC de stekker er maar uit gehaald,anders valt er niet meer te werken!Terwijl de lade open en dicht gaat,krijg ik een melding:AUTOMATISCH AFSPELEN,en dan is er bij mijn pijltje,vd muis aanwijzer ,een cdtje te zien,en kan ik niets meer op de Pc bedienen!Dit alles is gekomen,nadat er een keer de stroom is uit gevallen (lamp in de woonkamer kapot!) ,terwijl de Pc aan stond,maar er niet mee werd gewerkt,maar uiteraard is ook de Pc uit gegaan!Of dit moet een samen loop van omstandigheden zijn,de Pc is wel meer uit gegaan,na een stroom storing!Wie kan mij helpen,en/of wie heeft het zelfde ooit mee gemaakt of gehoord?Alle info is van harte welkom!:(

het kan een soort virusje zijn. Wat ik zelf ook heb gehad. Maar dat was 1 malig. Die opende je CD drive. En dan sloot hij af. Dit kan hetzelfde soort zijn alleen blijf het werken. Misschien een antivirus programmatje!

Hallo,lijkt me stug dat het een virus is,ik heb nl Panda Antivirus,en die heeft na verschillende malen de volledige Pc scannen,niets gevonden!Dus het moet wat anders zijn,maar wat?Maar in elk geval bedankt voor zover!

Misschien is je CD-ROM speler na de stroom storing wel hardwarematig defect geraakt.

Probeer eens als het mogelijk is, een vervangende CD-ROM station i.p.v de oude te stoppen aangezien het volgens jou niet aan een virus kan liggen.

Hoeveel CD-ROM stations zijn er eigenlijk aanwezig op je PC?

Geplaatst door Jojoo
.........krijg ik een melding:AUTOMATISCH AFSPELEN,en dan is er bij mijn pijltje,vd muis aanwijzer ,een cdtje te zien........

k zou toch zeggen dat het uit Windows komt. Welk OS heb je? XP Pro of XP Home?

Je zou kunnen proberen met een registeraanpassing de autorun te disablen:

Voor XP Home is dit: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/noautorunhome.reg

Voor XP Pro: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/noautorunpro.reg

Het regfile downloaden, erop dubbelklikken en 'ja' antwoorden als je gevraagd wordt of de inhoud in het register geïmporteerd moet worden.

Hallo
Dit laatste zegt mij niet veel!Ik heb er niet zo veel verstand van!Wat gaat er gebeuren dan,als ik dit laatste doe?Wat houd het in?Ik heb XP Home!
En als ik dit laatste probeer,heeft dit dan geen gevolgen voor de rest wat op de Pc staat?
Ik heb de stekker er uit van de brander,zou ik die eerst weer opnieuw aan moeten sluiten,vóór dat ik dit laatste doe?Of kan dat erna?(ja stom,om te kijken of het heeft geholpen,moet ik hem natuurlijk aan sluiten,anders weet ik het nog niet!)Jeeee,moet ik die pc wéér open maken,valt niet mee voor een vrouw!!!:(
Maar het is het proberen waard,als het verder nergens nadelige gevolgen heeft!?
Ik kan dat pas volgende week proberen,maar ik ga dat zeker doen,want dit blijft anders een raadsel!
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jojoo
Hallo
Dit laatste zegt mij niet veel!Ik heb er niet zo veel verstand van!Wat gaat er gebeuren dan,als ik dit laatste doe?Wat houd het in?Ik heb XP Home!

De registeraanpassing zorgt ervoor dat je CD-speler niet automatisch gaat afspelen. Is niet schadelijk voor je computer!:)

Je zou kunnen proberen met een registeraanpassing de autorun te disablen:

Hallo
Ik heb dit advies op gevolgd,maar het helpt niet,jammer genoeg!De lade blijft open en dicht gaan!Ook blijf ik de melding houden in een schermpje,met een zoekend lampje waarop staat AUTOMATISCH AFSPELEN!Dus nog meer adviesen zijn van Harte welkom!:(

ja voor zover ik weet wel!Ik heb de bovenste lade een cd/dvd speler en daar onder de brander om cd's te branden.

Nou,nou,Marsmannetje,dat is snel geconcludeerd!!?????:confused:
Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken,maar ik vind dat de weg van de minste weerstand!Zo snel geef ik het niet op hoorNiets uit proberen?:rolleyes:
Verder geen ander advies of idee,mensen????:(

Ik las op dit forum het een en ander, is mogelijk toch een defect, maar lees het eens door.

Misschien helpt dit, als je een audiocd erin doet, krijg je volgens mij een venster te zien met wat opties, daarin staat ook de optie automatisch afspelen, vink die nu uit/af en kijk of het heeft geholpen.

suc6

Dank jullie wel voor de info!:thumb:
Het probleem is nl,dat áls ik wat wil uit proberen,ik de kabels allemaal moet afsluiten,de PC open moet maken,en de stekker vd brander er weer in moet doen!Ik heb nood gedwongen die stekker er uit moeten halen,omdat die lade open en dicht blijft gaan,en vibreert als een gek,en af gezien van het feit dat het verschrikkelijk irritant en zenuwslopend is,kan ik niets met de pc doen,ik kan nog niet eens iets aan klikken,niet typen etc,omdat er een cd’tje afgebeeld bij mijn muis aanwijzer staat,én in de linker hoek van mijn bureaublad een schermpje komt waarop staat automatisch afspelen!
Maar dat aan en afsluiten,heb ik wel 100 x gedaan geloof ik,en dat is behoorlijk frustrerend,:confused: dus voor vandaag stop ik er mee,(andere verplichtingen in het huishouden!!!) :evil:en ik ga volgende week wel verder

Laatst bewerkt:
Hallo

Moest dit mijn p.c. zijn :

Met alle bedrading korrekt aangesloten.....

Betrokken toestel opstarten d.m.v. "bootdiskette" met c.d. r.o.m. ondersteuning.

Zo kun je direkt eventuele softwareproblemen uitschakelen , en kun je ook nog "testen" of betrokken lezer nog korrekt c.d.'s. wil lezen.

Of ..... de voedingsconnector v/d "defekte" drive aangesloten laten ,maar de i.d.e. "flatcable" afkoppelen , en zo eens opstarten.

Indien de drive dan nog steeds spontaan open/dicht gaat , is deze ZEKER defekt , daar deze geen signaal v/d p.c. meer kan ontvangen.

Peter

Dank je wel,maar ik begrijp er niet écht veel van,wat ik zou moeten doen??

1. de stroomkabel erop laten, de breede platte kabel eruit.

En dan de pc opnieuw opstarten. Nog steeds open en dicht?
Zo ja punt 2:

2. de brede platte kabel weer aansluiten, pc weer aanzetten. Nu je pc opstarten met een opstartdiskette.
(deze kan je eventueel downloaden op www.bootdisk.com" -> een diskette voor Windows98 werkt vaak het beste)

ff gegoogled:
---
PcProblemen.com
Uw probleem is onze zorg

Mijn slede van mijn CD-rom gaat telkens open en dicht als de PC aanstaat. Wat kan hier het probleem van zijn?
Het kan zijn dat je als je hem als master hebt staan je hem als slave in moet stellen en andersom. Het kan ook zijn dat je knopje blijft hangen of iets dergerlijks.
---

Nu zal je al tig keer naar dat knopje hebben gekeken, maar hoe zit het met de master/slave instelling.

Probeer je pc ook eens op te starten met alleen de "kapotte" cd-brander aangesloten, dus de andere cd-rom/dvd-rom afkoppelen.
Helpt dit niet, sluit dan het andere gedeelte van de platte brede stekker aan op je cd-brander
(de ene is voor master, de andere voor slave namelijk)

;) Hallo

Ik ben toch nog even wat dingen gaan uit proberen,en nu ben ik er achter,dat de lade pas open en dicht gaat,als de Pc al een uurtje,of langer, aan staat,dus als hij warm word ??!!!Als ik hem dan uit zet en weer opstart,dan gaat de lade al direct open en dicht,dus is hij nog warm!??Heeft hij een poos uit gestaan,dan doet hij het weer niet direct!!Eerst dacht ik dat het kwam,als ik aansluiting op het internet had,maar dat is het niet,met of zonder internet,hij gaat gewoon open en dicht,na een tijdje!Dus wil dat zeggen ,dat het met de voeding te maken heeft??Zo ja,wat houd dat in voor mij?
Geen goed nieuws zeker ??? :rolleyes: :rolleyes: :( :(
------------------------------------------------------------------
Maar zou het ook kunnen zijn,dat het aan Windows Media Player zou kunnen liggen?Want in die zelfde periode,dat de lamp in de woonkamer is gesprongen,heeft een neefje van mij ook met dat programma zitten klieren!!En tot deze veronderstelling ben ik gekomen,omdat ik de Pc opgestart heb,in Veilige Modus,en ik daar steeds een melding kreeg,dat er een fout in Windows Media Player was(of komt dat omdat de stekker vd brander er op dat moment uit was??)Maar om alles uit te proberen,is het mogelijk om dat programma er op nieuw op te zetten?Zo ja hoe kom ik er aan en hoe doe ik dat??
Bedankt alvast!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan